Reklám átverés
Reklámkép és a valóság
Ránéztem a nápolyi csomagolására és összefutott a nyál a számban - persze, hogy megvásároltam!
Aztán otthon kibontottam a zacskót és az abban megbújó nápolyi szeletek nem nagyon akartak hasonlítani se méretben, se színben, se állagban a csomagoláson szereplő gyönyörűségekhez.
A csomagoláson lévő képre helyeztem a zacskóban lévő terméket. Hasonlítanak?
És ekkor a marketing azonosság miatt eszembe jutott az Összeomlás c. film, Michael Douglas főszereplésével.
Emberünk betért egy gyorsétterembe és a falon lévő hamburger fotó sehogy sem akart hasonlítani a kezébe kapott termékhez.
"Nézzék meg ezt a szörnyen szánalmas, löttyedt roncsot!" - méltatlankodott a film hőse, kezében a hamburgernek mondott, a képhez aligha hasonlítható élelmiszerrel.
Majd a gyorsétterem megszeppent közönségéhez fordulva megkérdezte:
„Meg tudnák mondani, mi a hiba ezen az ábrán?”
Az étterem sűrű csöndjében csupán egyetlen kisfiú jelentkezett, jelezve, ő tudja a választ!
A jelenet üzenete egyértelmű: megszokásból, félelemből – hiszen Douglas-nél géppisztoly van - szó nélkül tűrjük, hogy átverjenek.
A kisfiú most én vagyok, holnap viszont te lehetsz!
***
Még több írás a reklámról:
Puzsér odapörkölt a reklámiparnak
A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!