Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing
A tudásról
Ha csupán azt tenném, amit mások, ha nem kísérleteznék, s nem kutatnék új megoldások után, ha csak azt tenném a gerillamarketing terén, amiről már olvastam valahol, akkor a találati táblákon ugyanott állnék, mint mások, az ügyfeleim szintén ugyanott, ahol a másokéi és a stílusom is nagyjából ugyanúgy festene.
Akkor magam is a “mások” kategóriájába tartoznék.
Csepeli György A meghatározatlan állat c. könyvében (Jószöveg; 2005.), A tudás paradigmaváltása fejezetben találjuk az online világ által csiholt, illetve az annak hatékony alkalmazását feltételező A tudás paradigmái feliratú táblát:
REND RENDEZETT KÁOSZ
Tények, adatok, szabványok | Készségek, kompetenciák |
Vezetés, irányítás | Felfedezés, megismerés. |
Memória, stigmalizált képzelet | A képzelőerő hatalmas |
Autoritás, konvencionalizmus | Kreativitás |
Fix identitás | Webidentitás, rugalmas, szerep |
Hősök, mártírok, hírességek | Istenek |
A hatékony gerillamarketingben aligha a rend, hanem inkább a rendezett káosz szabályai érvényesülnek!
A gerillamarketing jellemzői
Gerillamarketing taktikák az Interneten
Mottó:
“A piacvezető védekezik, mindenki más támad."
Al Ries —Jack Trout
Párbeszédek, válaszok egyetemistáknak
Olykor megtiszteltetés ér, egyetemisták keresnek meg kérdéseikkel, hol az Internet Akadémia valamelyek nyilvános űlésén, hol akkor, amikor vendégül hívnak órát tartani, hol az interneten. Az utóbbi esetben, ha módom van rá, nem zárt e-mailben, hanem nyilvánosan, blogban adom meg feleleteimet. Íme, két példa erre a Bloggeren vitt marketing blogom bejegyzéseiből:
- Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire
- Válasz Tamas Habonnak
Az offline hátrányok ledolgozása
Az online marketing egy olyan különös lehetőséget is hordoz magában, amely lehetővé teszi azt, hogy a hátrányos helyzetben lévő személy, vállalkozás vagy valamely nézet képviselője (képviselői) mégiscsak nyilvánossághoz jussanak, maguk irányítsák a róluk szóló híreket, vagy gyorsan reagálhassanak a róluk szóló híradásokra, véleményekre.
Ókori gerillamarketing címmel indítottam sorozatot
Miért az ókori jelzőt adtam a sorozatnak, amelyet a gerillamarketing.blog.hu blogomban indítottam? Ha a konkurenciám, mint drámaian új jelenséget taglalja a gerillamarketinget, akkor nyilván való, hogy én mint ókori jelenséget említem! :-) De legalábbis tudományos alapokon, de népszerű módon mutatok rá a gyökerekre, amelyek bizony TÉNYLEG visszanyúlnak a görög és római kulturális hagyományokhoz. Ókori gerillamarketing ---
És az ókor után a modern, hálózati kor jellemzői
Hagyományos kor | Információs kor | |
idő | majd | most |
szervezet | zárt | nyitott |
viszony | alá-fölérendeltség | egyenrangúság |
érték | elvárásnak megfelelés | teljesítmény |
kapcsolatok | rögzített, hivatalos | sokszálú |
működés | szigorú tervezettség | rugalmasság |
ügyvitel | bürokratizmus | toyotizmus (nincs papír) |
légkör | távolságtartás | bizalom (nincs papír) |
hangulat | kimértség, komolyság | szelíd derű |
centrumban | én+én+én | én + mi |
növekedés | még, még többet | optimalizálás, elég |
A gerillamarketing módszerei vajon indulhatnak-e a hagyományos kor jellemzőiből? Aligha. Az új szemlélet fogadtatása? Aki azt gondolná, hogy egy-egy új gondolat, szemlélet képviselőjét virággal fogadják, s keblükre ölelik a nyilvánosság addigi éllovasai, az igen ivarérett tévedés áldozata lesz.