A gerillamarketing lehetőségei a mesterséges intelligencia korában
Lesz képünk hozzá
Ha arra gondolsz, hogy a nyitóképen látható robotlány egy hatalmas munkával létrehozott teljesítmény, akkor egyfelől igazad van. Igazad, mert a Microsoft Image Creator, amit a Bing AI használ, sok évi munka eredményeként realizálódott.
Másfelől nincs igazad, mert a Kép létrehozása rubrikába ezt a parancsot - hivatalos nevén: promptot - adtam ki:
Készíts egy fotórealisztikus képet, amely egy csinos, szimpatikus női robotfejet ábrázol enyhe mosollyal. Ez a fej a mesterséges intelligencia (MI) megtestesítője lesz.
És lám azt kaptam, amit a promptban kértem.
De nézzünk kicsit távolabbról a képre, nyíljon nagyobb perspektívánk a gerillamarketing (és általában is a marketing) vidékére.
A mesterséges intelligencia ránk törte az ajtót
Az üzleti élet gyorsan változik, és a digitális kor előretörése miatt a marketing területén is számos új lehetőség jelent meg az elmúlt években. A mesterséges intelligencia (AI) technológiája nagyban befolyásolta a marketing stratégiákat és az üzleti világot is.
A gerillamarketing, amely számos vállalkozásnak hozott sikert, a mesterséges intelligencia korában is lehetőséget nyújt a kreatív megoldásokra és a hatékony kommunikációra. Az alábbiakban bemutatjuk a gerillamarketing lehetőségeit a mesterséges intelligencia korában.
I. A gerillamarketing a miénk
A gerillamarketing azon vállalkozásoknak ad lehetőséget, akik nem rendelkeznek hatalmas költségvetéssel a hagyományos marketingre, hogy hatékonyan és kreatívan kommunikálhassanak a célközönségükkel. A digitális korban a gerillamarketing még hatékonyabb lehet az AI technológiák bevonásával. Például kifejező, egyedi képek segítségével.
II. A mesterséges intelligencia szerepe a gerillamarketingben
A mesterséges intelligencia korában a gerillamarketing lehetőségei szélesebb körűek. Az AI technológiája lehetővé teszi, hogy a vállalkozások a célközönségük igényeire szabott, személyre szabott üzeneteket kommunikáljanak. Az AI segítségével a gerillamarketing kreatívabb, hatékonyabb és eredményesebb lehet, mert az algoritmusok és a gépi tanulás segítségével pontosabb információkat tudnak nyújtani a célcsoportokról és azok igényeiről.
III. Az AI segítségével hatékonyabb adatgyűjtés
Az AI alapú adatgyűjtő rendszereknek köszönhetően a vállalkozások még pontosabb adatokat gyűjthetnek a célközönségről. Az adatok felhasználásával a gerillamarketing hatékonyabb lehet, mert pontosabban lehet meghatározni, hogy mely üzenetek és kampányok működnek a legjobban a célcsoportoknál.
IV. Chatbotok az AI segítségével
A chatbotok egyre nagyobb teret hódítanak a marketing területén is. Az AI alapú chatbotok lehetőséget nyújtanak a vállalkozásoknak, hogy 24 órában elérhetőek legyenek a célközönségük számára. Az AI segítségével a chatbotok még hatékonyabbak lehetnek, mert képesek gyorsan és hatékonyan válaszolni a felmerülő kérdésekre, segítenek az ügyfeleknek és növelik a vállalkozások ügyfélszolgálatának hatékonyságát.
V. A személyre szabott tartalom előnyei
Az AI technológia lehetővé teszi a személyre szabott tartalmak létrehozását is. A vállalkozások képesek olyan üzeneteket és kampányokat létrehozni, amelyeket pontosan a célcsoportjuk igényeihez igazítanak. Az AI segítségével még hatékonyabbá lehet tenni a személyre szabott kommunikációt, mert az algoritmusok képesek megérteni a célközönség viselkedési mintáit és azokra alapozva személyre szabni az üzeneteket.
VI. A videómegosztók lehetőségei
A videómegosztó platformok, mint például a YouTube, az Instagram és a TikTok, számos lehetőséget nyújtanak a gerillamarketing számára. Az AI technológiák felhasználásával a vállalkozások képesek még hatékonyabban és célzottabban eljuttatni az üzenetüket a célközönségüknek. A videók létrehozásában és terjesztésében az AI segítségével a vállalkozások még kreatívabb és hatékonyabb megoldásokat alkalmazhatnak.
VII. Következtetés
A gerillamarketing lehetőségei a mesterséges intelligencia korában széleskörűek és korszerűek. Az AI technológiájának felhasználásával a vállalkozások még hatékonyabb kommunikációt folytathatnak a célközönségükkel, és kreatívabb megoldásokat alkalmazhatnak a marketing területén. Az AI technológiájának folyamatos fejlődése további lehetőségeket nyújt a gerillamarketing számára, amelyek segítségével a vállalkozások még hatékonyabban és eredményesebben kommunikálhatnak a célközönségükkel.
A gerillamarketing előnyeiről
A gerillamarketingnek több előnye is van, például:
- Alacsony költségvetésből is megvalósítható
- Nagy figyelmet generál
- Maradandó élményt nyújt a fogyasztóknak
- Elősegíti a vásárlást vagy valamely eszme elfogadását
- Nehezen másolható és kitűnhet a konkurencia esetleg laposabb marketingjéből
És a mesterséges intelligenciával ezeket az előnyöket megnövelhetjük.
***
A bejegyzés megírásában segítségemre volt új munkatársam, a mesterséges intelligenciától igazolt kolleganőm is:
Bing M. Ilona szövegíró-koordinátor
Ajánlata elolvasásra: