A gerillamarketing blog és az AI
AI - mesterséges intelligencia - által generált kép. Forrás: Pixabay
Új ismerősöm AI, a mesterséges intelligencia
Barátkozunk. Mármint a mesterséges intelligencia (MI/AI) a ChatGPT honlapja mögül és jómagam, a Gerillamarketing blog képviseletében.
A ChatGPT most (még?) ingyenesen használható, tanuló fázisban löki a szöveget és magyarul is érti - megválaszolja a kérdéseinket. A társalgás kérdés felelet formájában zajlik.
Egyfelől kíváncsi voltam, vajon tényleg igaza van-e a szörnyülködőknek, akik attól tartanak, hogy az MI kiszorítja a pályáról a szövegírókat és számos munkakört is meg fog semmisíteni, ezért ez a fickó barátságtalan.
Vajon képes-e újdonsült „pályatársam” jobb cikkeket, bejegyzéseket, tanulmányokat írni, sőt blogot vezetni, mint felkent pályatársaim, vagy mint én itt a gerillamarketing blogban?
Így aztán mi sem természetesebb, mint hogy a gerillamarketingről kérdeztem újdonsült ismerősömet.
- Mi a gerillamarketing, milyen részterületei vannak? - kérdeztem tőle, némileg vizsgáztató attitűddel.
Így válaszolt (piciny nyelvtani csiszolással mutatom):
A gerillamarketing kreatív, alacsony költségű marketingstratégiák csoportja, melynek célja a maximális hatás elérése minimális erőforrások felhasználásával. Ennek a marketingfajtának több részterülete is van, így például:
Utcai marketing: az utcán végzett marketingtevékenységek
Ambient marketing: a környezetbe integrált marketingeszközök
Buzz marketing: a beszélgetések, ajánlások útján terjedő marketing
Vírusmarketing: a felhasználóktól független terjedő marketing
Élménymarketing: az élményeken alapuló marketing
Ezeknek a részterületeknek a segítségével a gyártók termékeire, márkájára megtaláljuk a célcsoportot és ezzel növelni tudjuk a fogyasztói érdeklődést.
Gyorsan ellenőriztem a magyar nyelven elérhető Wikipédiában, nem onnan csente-e el AI barátom a szövegét.
Nem! Ennél „ő” sokkal többet tud a témáról, hiszen a Wiki ezt mondja a részterületekről:
A területet jól ismerők négy, nagyjából jól elkülöníthető szegmensről beszélnek, ezek
a word of mouth („szóbeszéd”) vagy buzz;
ambient, amely az egyedi, nem tradicionális, illetve az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések gyűjtőneve (pl.:"street art", közterületi ambient médiumok etc.);
a viral, vagy vírusmarketing;
és az „astroturf(ing)” avagy pszeudofogyasztói csoportok létrehozása.
Vannak átfedések, de a két szöveg nem ugyanaz!
A kíváncsiság persze hajtott tovább, újabb kérdéseket szegeztem a mesterséges intelligenciának.
Új barátom szerint a gerillamarketing egy alacsony költségű, kreatív marketing megközelítés, amelynek célja, hogy nagy hatást érjen el a célcsoportoknál kis pénzből. Jay Conrad Levinson írta meg az első könyvet a témában 1984-ben. A gerillamarketing részterületei között szerepel a környezeti, szórólapos, ötletszerű, személyes, elektronikus, közösségi média és a termék alapú megközelítések. Az alkalmazásának hatékonyságától függően a gerillamarketing képes növelni a márkaismertséget, az eladásokat, és erősíteni a márka értékét.
Nincs vele vitám!
Lám a kis haver most ugyan hozzásegített egy alacsony költségű bejegyzés létrehozásához, de a stílusa eléggé száraznak bizonyult, nélkülözte a humort, a világhoz kapcsolás és kapcsolódás eszközeit, nem a tűzzel kezdte mondandóját, mint ahogy azt David Ogilvy javasolta, hogy azonnal hanyatt vágjuk magunkat a gyönyörűségtől.
Vagyis a száraz tudós hang, az egy-egy témában mutatott átlagos műveltség jegyeivel még nem feltétlenül veri az embert, aki például online marketing ismeretei, SEO tudása alapján tágítja az ismerethalmazt, segíti a tudásmegosztást a linkjeivel. Például így:
A mesterséges intelligencia fogorvoshoz megy
Frissítés 2023.02.08.:
Tegnap este a Microsoft útjára engedte az AI alapú Bing keresőt a ChatGPT-vel bővítve.
Mindeközben a Google bejelentette, hogy már tesztelik a saját fejlesztésű chatbotot, amely a Google Bard névre hallgat - sőt beszél :-), és heteken belül nyilvánossá teszik.
Frissítés 2024.02.19.:
A Google bemutatta a Gemini családot, a mesterséges intelligencia zászlóshajójaként.
Gemini Pro: hatalmas adatkészleten edzették. Képes komplex szövegek generálására, nyelvek fordítására, kreatív tartalomírásra, és a kérdésekre informatív válaszokat adni.
Gemini Advanced: Kiválóan alkalmas SEO szövegek optimalizálására, kulcsszókutatásra, és meta leírások generálására.
Gemini Basic (korábban Bard néven futott): Ez a modell a legkisebb a családban, de még így is hasznos eszköz lehet az SEO szakemberek számára. Képes egyszerűbb szövegek generálására, és segíthet a tartalommarketing feladatok elvégzésében.
Részletesebben: A Google bemutatta a Gemini családot