Reklám átverés

Reklámkép és a valóság

Ránéztem a nápolyi csomagolására és összefutott a nyál a számban - persze, hogy megvásároltam!
Aztán otthon kibontottam a zacskót és az abban megbújó nápolyi szeletek nem nagyon akartak hasonlítani se méretben, se színben, se állagban a csomagoláson szereplő gyönyörűségekhez.

napolyi-meret.JPG

A csomagoláson lévő képre helyeztem a zacskóban lévő terméket. Hasonlítanak?

És ekkor a marketing azonosság miatt eszembe jutott az Összeomlás c. film, Michael Douglas főszereplésével.

Emberünk betért egy gyorsétterembe és a falon lévő hamburger fotó sehogy sem akart hasonlítani a kezébe kapott termékhez.
"Nézzék meg ezt a szörnyen szánalmas, löttyedt roncsot!" - méltatlankodott a film hőse, kezében a hamburgernek mondott, a képhez aligha hasonlítható élelmiszerrel.
Majd a gyorsétterem megszeppent közönségéhez fordulva megkérdezte:

„Meg tudnák mondani, mi a hiba ezen az ábrán?”

Az étterem sűrű csöndjében csupán egyetlen kisfiú jelentkezett, jelezve, ő tudja a választ!

A jelenet üzenete egyértelmű: megszokásból, félelemből – hiszen Douglas-nél géppisztoly van - szó nélkül tűrjük, hogy átverjenek.
A kisfiú most én vagyok, holnap viszont te lehetsz!

***

Még több írás a reklámról:

Ötven fölött egy senki leszel

Puzsér odapörkölt a reklámiparnak

A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!

Figyelemgazdaság: melyik út vezet az olvasóhoz?

Amikor a fogyasztó olyat kap, hogy na

Címkék: marketing, reklám