Amikor a cégvezetés számára van is, nincs is Cégprofil

pecsi-wolt-futar.jpg

Amikor a WOLT motoros szállítója nekimegy a pécsi polgárnak

Weinreich László, Pécs egyik tiszteletben álló személyisége, akit nemzetközi szinten is elismernek Magyarország jószolgálati képviselőjeként. Különösen a kisgyermekes családok körében népszerű, hiszen a Mikulás ünnepek alkalmával szervezett akciói révén sokan ismerik.

Weinreich László a Facebook oldalán osztotta meg, hogy a WOLT egyik motoros futára a járdán közlekedve (!) elsodorta őt, és a kezéből kiütötte a telefonját. A futár nem igazolta magát, és nem fedte fel kilétét.

Weinreich László facebook bejegyzésére a Wolt nem reagált, nem kért elnézést, és nem értesítette a város közösségét arról, hogy az alkalmazottjukkal vagy megbízottjukkal szemben milyen intézkedéseket tettek. Nem hívták fel a figyelmet a helyes magatartásra, és nem mutatták meg, hogy a futárok közössége nem az ilyen incidensek eltussolására épül.

Van is, nincs is Cégprofil

Mivel a felháborodás a városban néhányakat (engem is) cselekvésre késztetett, a WOLT Cégprofilján 1 csillagos, elmarasztaló bejegyzések jelentek meg, megnevezve a problémát, vagyis azt, hogy nem illik motorral polgárokat elütni a járdán.
Eme bejegyzések hatására a 4,6-os értékű fogyasztói értékelés a pécsi WOLT Google Cégprofilján (My Business) 3,3-ra csökkent!
Ám ez a csökkenés a cég helyi vezetését hidegen hagyja! Vagy azért, mert a korszerű vezetés fogalmában náluk nem szerepel az online marketing eszközök használata, elemzése és visszavezetése a gyakorlatba (vagy nem érdekli őket a város polgárainak felháborodása).

A Cégprofil előnyei

Mindenesetre az eset arra késztet, hogy a Cégprofil (szokás Google Cégem-nek is nevezni vagy My Business névvel illetni) előnyeit felmutassam:

A digitális világban való jelenlét ma már elengedhetetlen bármely vállalkozás számára, legyen az kis- vagy nagyvállalat. A Google Cégprofil (My Business) egy olyan eszköz, amely lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak, hogy online jelenlétüket erősítsék és közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. De milyen konkrét előnyöket kínál ez az eszköz a cégvezetők számára?

1. Jobb láthatóság a keresőmotorokban

A Google Cégprofil segítségével vállalkozása könnyen megtalálhatóvá válik a Google keresőben és a Google Térképen. Amikor valaki rákeres az Ön cégének nevére vagy kapcsolódó kulcsszavakra, a vállalkozás profilja megjelenik a találatok között, képekkel, nyitvatartási időkkel, elérhetőségekkel és ügyfélvéleményekkel. Ez a fajta láthatóság nemcsak növeli a cég iránti bizalmat, hanem segít több potenciális ügyfelet is bevonzani.

2. Közvetlen kapcsolat az ügyfelekkel

A Google Cégprofil lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a vállalkozással. Az ügyfelek könnyen írhatnak véleményeket, kérdéseket tehetnek fel, és gyorsan választ is kaphatnak. Ez a fajta interakció növeli az ügyfélelégedettséget és elősegíti a hűséges ügyfélkör kialakulását.

3. Vélemények és visszajelzések kezelése

Az ügyfélvélemények fontos szerepet játszanak a vállalkozás hírnevének alakításában. A Google Cégprofil segítségével a cégvezetők könnyen követhetik és válaszolhatnak az ügyfélvéleményekre, legyenek azok pozitívak vagy negatívak. Ez nemcsak az ügyfelek felé mutatott figyelmességet demonstrálja, hanem segít az esetleges problémák gyors megoldásában is.

4. Ingyenes és hatékony online marketing

A Google Cégprofil ingyenes, ami különösen kedvező a kisebb költségvetéssel rendelkező vállalkozások számára. A profil beállítása és optimalizálása minimális idő- és energiaráfordítást igényel, miközben jelentős mértékben hozzájárul a cég online marketingjéhez. Az üzleti fotók, bejegyzések és ajánlatok megosztása révén könnyen növelhető az ügyfélkör és fokozható az elköteleződés.

5. Elemzések és statisztikák

A Google Cégprofil részletes statisztikákat és elemzéseket kínál, amelyek segítenek a cégvezetőknek megérteni, hogyan találják meg és lépnek kapcsolatba ügyfeleik a vállalkozással. Az olyan adatok, mint a keresési kifejezések, a kattintások száma és a megtekintések száma értékes információkat szolgáltatnak, amelyek alapján stratégiákat lehet kialakítani a további növekedés érdekében.

Összegezve

A Google Cégprofil egy rendkívül hasznos eszköz a cégvezetők számára, amely számos előnnyel jár. A jobb láthatóság, a közvetlen ügyfélkapcsolat, a vélemények kezelése, az ingyenes marketing lehetőségek, az elemzések és a mobilbarát felület mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalkozások hatékonyabban működhessenek és növekedjenek.
Ezzel a bejegyzéssel reményeim szerint elő tudom segíteni a WOLT sikeresebb működését Pécsett!

***

Témánkba vág: