Cégvezetés nélkül a weben védtelenek a dolgozók

my-business.JPG - Gerillamarketing blog

Sok intézmény, vállalkozás, különféle cég nem reagál a Google Vállalkozás profil (My Business; Cégem) ingyenes felületére érkező érdeklődésekre, kérdésekre, véleményekre.
Ez kettős hiba.
Egyfelől a vezetők nem szerzik meg az innen begyűjthető értékes tapasztalatokat, amelyek a cég vagy intézmény tevékenységéről, termékeiről, szolgáltatásairól vallanak. Olyan, ingyen az ölükbe hulló tapasztalatokról mondanak le, amelyeket pedig beépíthetnének a tevékenységükbe, a marketingkommunikációjukba.

Viszont nem sajnálják a pénzt közvélemény-kutatásokra, amit közpénzből működő állami-önkormányzati intézmény esetén a hozzáértők joggal nehezményeznek. (Például városi rendelőintézetek).
Ezek a közvélemény-kutatások persze általában fényes sikerekről szólnak, esetleg fontos részeredményeket hozó, fáradhatatlan küzdelemről zengenek a jobbítás frontján.

Az alkalmazottak védelmében

Másfelől a vélemények negligálásával nem védik meg a munkaerőt az igaztalan, sokszor dühös támadásokkal szemben. A felületet olvasó, esetenként több száz ember ilyen megállapításokon mérgelődhet vagy "csámcsoghat", úgy, hogy az intézmény nem védi meg dolgozóit.

  • Undorító és felháborító hogy az ember nem éri utol őket mert senki nem veszi fel a telefont miért vannak akkor ha időpontot se lehet kérni az isten verje meg.
  • Legpocsékabb Sztk az egész országban. Ha valakinek itteni szolgáltatás kell, keressen inkább más helyet, arrogáns és buta dolgozók, szakmai tudás zéró, ráadásul pletykásak is. Orvosi titoktartást helyből sem ismerik. A szakmai hiányosságaik leplezésére a beteget vagy hozzátartozót okolják.
  • Nekem a 2 női asszisztenssel volt bajom, lekezelő tahó mind a kettő.

Pedig két különböző módon is történhetne védelem.
a.) A vezető, vagy a vezető helyett a kommunikációért felelős személy az adott helyen reagálhatna. Elismerhetné, amit el kell ismerni és visszautasíthatná a méltánytalan véleményeket és stílust.
b.) Kérhetné a Google Businessprofile Supportot, hogy távolítsák el a véleményt, amely zaklatásnak, sértőnek, személyiségi jogokkal visszaélőnek bizonyul. (Az nem ok, hogy negatív a véleménye a hozzászólónak.) Erről részletesen a Google tartalmi irányelveinél lehet olvasni.

De miért is jó a Vállalkozás profil használata?

Egy vállalkozás sikerének egyik fontos kulcsa az online jelenlét. De nem elég csak létrehozni egy weboldalt vagy egy Facebook-oldalt. Ha igazán ki akarunk tűnni a versenytársak közül, akkor érdemes használnunk a Google My Business nevű szolgáltatást. A helyi keresések egyre növekvő aránya miatt, az ebben szerepet játszó felületünknek fontos szerep jut. (V.ö. A helyi keresés fontos a kkv-ék számára)

A Google My Business egy ingyenes eszköz, amellyel megjeleníthetjük és kezelhetjük cégünket a Google Keresőben és a Térképen. Így könnyebben megtalálhatnak azok az ügyfelek, akik érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. 
A Google My Business, népszerű nevén a térképes találat, nagyon gyakran a keresőtábla első oldalán jelenik meg, számos organikus találatot megelőzve.Így nyugodtan nevezhetjük akár a keresőmarketing ászának is.

A Google My Business segít abban, hogy:

  • Kiemeljük cégünket: megmutathatjuk az alapvető információkat (tevékenység, áruk,  nyitva tartás, elérhetőség), valamint azt, hogy mitől vagyunk különlegesek (pl. fotók, ajánlatok, bejegyzések).
  • Kapcsolatot tarthatunk az ügyfelekkel: újdonságokról (pl. új termék vagy akció) tájékoztathatunk. A kapcsolattartásról érdemes megnéznünk a Gerillamarketing blogban korábban közzétett tapasztalatunkat: Vállalkozás profil: párbeszéd az ügyféllel – lehangoló
  • Növelhetjük az eladásainkat termékeink vagy szolgáltatásaink folyamatos megjelenítésével
  • Nyomon követhetjük statisztikák segítségével munkánk hatékonyságát

Reagáljunk hatékonyan az ügyfelek véleményeire

Az ügyfelek véleményei nagyon fontosak egy vállalkozás számára. Nemcsak visszajelzést adnak arról, hogy mit csinálunk jól vagy rosszul, hanem befolyásolhatják is más potenciális vevők döntését. Óriási az eltérés abban, hogy a piaci versenyben résztvevő és a versenyen kívül elhelyezkedő intézmények, vállalkozások miként vélekednek erről. (V.ö. Az egészségügy intézményei és a népítélet)

Ezért fontos odafigyelni minden menedzsmentnek arra, hogy mit írnak egységéről online - legyen szó pozitív vagy negatív értékelésről - és udvariasan, gyorsan reagáljanak.
Ahogy Koncz Zsuzsa Becsület, rend c. dalában is halljuk:

Meg az se mindegy, hidd el nekem, hogy mit írnak rólad az interneten.