Gerillamarketing

2007.jún.28.
Írta: EL LOBO - A farkas Szólj hozzá!

Kiből lesz a jó gerillamarketinges?

Te is légy a gerillamarketing harcosa

Mottó:
Hogy miképpen jutottam az első milliárdomhoz?
Vettem egy almát öt centért, s bár nagyon éhes voltam, kifényesítettem, s eladtam tíz centért. A pénzen már két almát vehettem, s bár nagyon éhes voltam... És ez így ment napokig. S ekkor váratlanul meghalt a nagybácsim, s rám hagyott egy milliárdot!

A gerillamarketing szemlélet

A fényes jövő egyszerű útjáról könyv is született, Karrierlift a címe, s lényegét tekintve arról szól, hogy leghelyesebb, ha gazdag nőt veszünk el feleségül.
Ám ha valaki már a házassága megkötése után jut csak a könyvhöz, azon már ez sem segít.

Tehát abból lesz a neten gerillamarketinges, aki az öt centes almát nem tudja eladni tíz centért, s anyagi értelemben veszettül rosszul házasodott.
Vezérblogomban Urbangeri barátom tiszteletét tette egy hozzászólás erejéig, s beszélgettünk kicsit a korszerű gerillákról. Ennek nyomán felállítottam néhány hipotézist. Például:

Normális gerilla nem akar halott gerilla lenni!

Ám tudva, hogy a net népeinek nem erős oldala a kattintgatás, itt most összefoglalom:

  • nem önmagában a folyamatos harc a cél, semmi esetre sem a rombolás, a harc csupán eszköz a gondolatok érvényesítéséhez
  • a modern gerilla felkészült, többet kell tudnia, mint azoknak, akikkel viaskodik. Ui. ha “csak” annyit tud, mint az ellenfelei, akkor semmi sem indokolja a győzelmét
  • a modern gerillaharc lényege az egyén oldaláról: nem szokványos úton (mivel a szokványos úton ez lehetetlen, vagy kibírhatatlanul hosszú folyamat) jutni olyan helyzetbe, pozícióba, hogy hatással lehessen a döntési folyamatokra azokon a területeken, amelyek a gerilla érdeklődésének a középpontjában állanak (ez,  persze lehet anyagi természetű cél is, teszem azt reklámcél)
  • társadalmi értelemben: az ellenőrizetlen, de felelős nyilvánosság megteremtése, a demokratikus párbeszédhez szükséges kritikus tömeg elérésének segítése
  • korszerű ismeretek, kritikus hangvétel, DEMOKRATIKUS VERSENY kikövetelése - ezek a legfontosabb kulcsszavai

Ha a fentiekből próbálunk eljutni odáig, hogy kiből lesz gerillamarketinges, akkor nagyjából azt válaszolhatjuk: abból, aki a fennálló viszonyokkal elégedetlen, s a progresszió, az alaposabb tudás, a hatékonyság, az együttműködés demokratikus útjai felé masírozna.

Venceremos?

***

És az ászok:

Gerillamarketing blogajánló - Esküvői fotó

Egy nagyszerű esküvői fotós

Amikor az ifjú pár fotóst keres az esküvője megörökítésére, két szélső érték között választhatja ki azt.
Ismerőst kér meg, amatőrt, mert így lesz a visszahozhatatlan esemény megörökítése a legolcsóbb, vagy profinak mondott hivatásost "rendel", telefonkönyvből, innen-onnan, vagy a "fényfestő mestert" ismerős ajánlása alapján választja ki .
Kinek jutna eszébe, hogy blogból is tájékozódhatna arról, vajon az esküvői fotós szakmában ki, mennyire érti a mesterségét?
Pedig lehetne! Amikor megtekintésre ajánlom a Nászriporter blogot, akkor nem teszek mást, mint felhívom a figyelmet arra, hogy az esküvői fotózás nem pusztán fényképezőgép kattintgatásból áll!
Abban a blogban szép utazást tehetünk az esküvői fotózás STÍLUSAI között, referenciaként hangulatos képeket szemlélhetünk meg - (amúgy pedig kedvet is kapunk a házassághoz)!
Jó szívvel ajánlom a Nászriporterek blogját!
Ez még akkor is így van, ha a blog, a dolog természetéből adódóan, célját illetően: GERILLAMARKETING.
Ugyanis árva szó nincs ott reklámról, nincs benne olyasmi, hogy feltétlen minket hívjon, mert rettenetesen jók vagyunk, és olyan meg pláne nincsen benne, hogy a konkurencia csupa kutyaütő!
De mégis reklám az a blog, a javából ráadásul, mert kimondatlanul is azt üzeni: cefetül értünk ahhoz, amit csinálunk!

-----

Az ajánlást írta:

Bognár László
Bognár Stúdió reklámügynökség, Pécs - Budapest

***

Más írások a reklámról:

Gerillamarketing, pozicionálás - és a füllentés

GERILLAMARKETING volna-e az, ha füllentenénk?

Szerintem nem, de amikor nevetségessé teszi magát egy cég a "füllentésével", vagy szakmaibb megközelítésben a rossz, vagy rosszul időzített pozicionálással - akkor már teljesen mindegy, hogy mit gondolunk, akkor gerillamarketing ide, parádés technikai megoldás oda - akkor kacagás van csak, móka, nevetés!

A pozicionálásról épp' a napokban elmélkedtem Lux Erik professzor ÁLOMFEJTŐ blogja kapcsán és gyorsan le is szögezném, nem az ő blogja körül repked itt a szó, nehogy zűrbe keverjem a régi blog-barátot.

Szóval az ő blogja kapcsán elmélkedtem azon, hogy milyen kapcsolatban áll blog és pozicionálás. Leírtam tartalmi és technikai értelemben is: egy blog és az általa képviselt - jelen esetben igen sajátos - szolgáltatás miképpen pozicionálható.

Mint általában, most is mutat az élet, pontosabban a Google találati táblája anti-példát, miképpen ma is.

Ha egy adott szót beütök a keresőbe, mit látok? Magyarország első számú ez meg aza, a legszebb, a legjobb, a legnagyobb, továbbá a legesleg...
Nevetni volna kedvem ekkora idétlenségen, hiszen a tizedik helyen tanyázik a találati táblán ez az ... óriás! :-)

Kedves Gigantikus Gerillamarketing Úr!

Legalább azt tessék kivárni, ha bírja szusszal, hogy ELSŐ legyen a táblán - mert addig, amíg nem az - kinevetjük!

-----

Upgrade, 07.06.06.
Ma 11. az "illető" és a 10. helyen, egy blogommal én tanyázom. Most úgy tűnhet, magamnak "pörköltem oda".
Ebből annyi a tanulság: ami adott pillanatban FIX helynek látszik, az a net természetéből adódóan - ingatag. Sohase adj meg konkrét sorszámot - ütöm-verem folyton a fejembe - és lám, folyvást megszegem! Úgy kell nekem!

***

Elolvasásra ajánlom!
Nagyon is modern gerillamarketing megoldások: 

Ám a pozicionálás előképéről - insight - se feledkezzünk el: insight

Sőt a pozicionálásról egy kanapé-tanulmányban

És az ász: gerillamarketing

Gerillamarketing a neten: az osztagtámadás

Gerillamarketing az Interneten

Egy előadásra készülődve, benne egy kis gerillamarketing, elgondolkoztam a "használatban lévő" internetes marketing-kategóriákon.
Arra jutottam, hogy az Integrált Internet Marketing fogalma alatt foglalhatnánk egyetlen keretbe pl. a SEM, a SEO fogalmát is.
Így, egyetlen fogalom alatt értelmezhetővé válna

- a keresőmarketing, mint a legátfogóbb meghatározás = minden marketing eljárás, amely a keresőkkel kapcsolatos,

- a keresőoptimalizálás (a keresők élvonalába, legalább az első húszba visszük a honlapot),

- a keresőüzenet (amikor reklámot helyezünk el a keresőkben vagy amikor magával, a kereső élvonalába vitt web-egység keresőben megjelenő (kvázi rövidített) tartalmával üzenünk;

- az osztagtámadás (amikor tudatosan több web-egységgel állunk mások honlapjai elé).

Na, de milyen is az az osztagtámadás? Ha emlékszik még valaki a Pillangószív (az első magyar honlap-otimalizáló verseny) mezőnyére, láthatta, hogy pl. BéDéKá számos, vagy negyven egybefűzött web-egységgel (honlappal, bloggal) masszív falanxot képzett, majd a Linkfelhő játék során is ezt tette.
De ez a jelenség nem csak versenyeken érhető tetten, hanem a "valóságban is", elég ha ránézünk a KERESŐMARKETING szóra a Google.hu alatt. BéDéKá, mintha csak a tudományos megfigyelés alanya akarna lenni, mint a versenyeken, most is ezt teszi.

Ha már előadás az egyetemen, hát legyen kövér! A felfedezést, mármint az OSZTAGTÁMADÁS tényét magam is bevetettem és megmutattam az órán, előtte persze néhány hétig ütöttem-vertem a klaviatúrt, hogy bizonyítsam, a jelenség él, létezik működik!
Szóval a GERILLAMARKETING szót üsd be, vagy a BLOG PÉCS kifejezést (bár ez utóbbit nem az előadás, hanem a méreg, az a dúló-fúló fajta hozta ki belőlem).

Mi a lényege? A gerillamarketing szót uralók (a találati lista élén állók) nyilvánvalóan PÉNZT uralnak, megrendeléseik által. Ugyanis a domb uralásával (hadászati hasonlat Trout - és Ries nyomán) bizonyítják - értenek hozzá, mármint a gerillamarketinghez, s akinek az a bolondos ötlete támad, hogy ilyesmit rendeljen, az a weben őket fogja megtalálni - és tőlük rendel.

És ekkor jön a marketingben jól ismert oldaltámadás, amelynek egyik weben használatos megfelelője az osztagtámadás.
Jelezném, már a domb teljes szélességében támadok!

-----------------

Upgrade, 2007. május 13.

Az osztagtámadással kapcsolatosan megjegyzendő még: ennek csakis akkor van értelme, ha azok a web-egységek, amelyekkel előzni szándékozunk, valóban értékes információkkal szolgálnak az adott témakörről.
Ha ez nem így volna, akkor egyfelől csak szemetelnénk, és el is fogjuk veszíteni a potenciális látogatókat. Mert nem lesznek új kattintások, friss, idegenből szerzett linkek a honlapon vagy a blogon - egyszóval be fog következni a visszaesés. És nem fognak "szeretni" sem bennünket.
Tehát fontos szabály: csak akkor indíts osztagtámadást, ha az abban résztvevő minden web-egységed bír önálló, érdekes-hasznos-értékelhető-releváns tartalommal, s azok hosszabb távú frissítéséről is tudsz gondoskodni!

Upgrade, 2014. október 02.

Az osztagtámadás fogalmát a  fekete megoldások közé kell sorolnunk, hiszen a helyezéseket befolyásoló technikák ellentétesek a Google irányelveivel. NE HASZNÁLD!

Ajánlom még:

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO

Gerillamarketing

Püspök és gerillamarketing

 

JFK-bélyeg 1964-ből. Mennyit ér?

Kedves Bélyeggyűjtő!

 

USA képeslap eleje 1964

Van nekem egy képeslapom, amelyet Amerikából küldtek 1964-ben! A Magyar Posta meg is portózta 2 x 20 és egyszer 60 fillérrel. Az már 1 forint! 1964-ben az már vagyonnak számított!?

Az a két JFK bélyeg, amellyel bérmentesítették (magyarán rányalták), aznap jelent meg az USA-ban, s így a bélyegzés is első napi.

Most kicsit gyengén mennek a dolgok, a lottón sem nyertem, meg minden - pontosabban semmi - tehát kéne a pénz rendesen!

bélyegek

Ér-e valamit ez a képeslap - mármint a hátulja, az első napi bélyeggel és bélyegzéssel? Azért kérdem, mert magam is hasznot húznék egyszer az egykori szimpatikus elnök halálából! (Persze ez nem azt jelenti, hogy magam intéztem volna azt a pokoli tűzijátékot, a majdani bélyeg miatt -, de ha már így alakult, ugyebár!)

Vitán felül áll, hogy a címzett és a megszólított személy neve más és más, amiből következően újabb rejtéllyel, mondhatni magyar szállal gyarapodott a JFK-ügy! Gondolom, ez a momentum növeli is rendesen a bélyegek árát, s így talán a magyar portóbélyegek értéke is az egekbe szökik!

Címkék: bélyeg
süti beállítások módosítása
Mobil