Gerillamarketing tipp: a duguláselhárítás példája
Gerilla szemlélet a duguláselhárítás és az energetikai tanúsítvány brand építésében
Ha gerillamarketingről beszélünk, akkor sokan valamiféle varázslatra gondolnak, pedig a gerillamarketing "csupán" egy szemlélet és a hozzá kapcsolódó gyakorlat, amelynek révén olykor nagyon is egyszerű marketing megoldások születnek.
A gerillamarketing, mint egyszerű probléma megoldás
Ilyen egyszerű megoldást említ pl. a gerillamarketing "atyja" is, Jay Conrad Levinson a Gerillamarketing c. könyvében, amikor is azt tanácsolja, hogy a kisvállalkozó névjegye van annyira olcsó és fontos reklámhordozó, hogy mindkét felére írjunk valamit!
Ennél persze jóval cselesebb megoldás, amelyre mostanság például a duguláselhárítás iparágában látunk szép példákat, nevezetesen, hogy a szolgáltató nem a saját szolgáltatását kínálja, hanem segít egy probléma megoldásában.
A segítség, mint marketing eszköz
Nincs is annál hatékonyabb módszer, mint segítséget kérni vagy segítséget nyújtani - ingyen!
Az embereket - minden rosszízű előítéletünk ellenére - igenis jellemzi az önzetlen segíteni akarás - amely persze nem jelenti azt, hogy az átverés ne lenne jelen a kapcsolatainkban.
Tehát szívesen segítünk a bajba jutottakon, nyelvismeret hiányában is ordítva segítünk az eltévedt turistának, hátha úgy jobban megérti a mutogatást. Persze komplett lehúzós iparágak is épülnek a szorgalmas segíteni akarásunkra.
Mások, mint pl. a duguláselhárítás szakemberei a másik úton járnak, vagyis ők nyújtanak manapság segítséget, méghozzá ingyen.
Lássunk is egy ábrát, élő-eleven honlapról, amely azt mutatja meg, hogy milyen házi eszközökkel lehet a dugulást elhárítani:
Forrás a Világi Duguláselhárítás honlapjáról: Duguláselhárítás tippek, trükkök
A felsorolásban még a kávézaccot és a sütőport is megtaláljuk, mint bevethető csodafegyvert, és csupán az ábra alján, mintegy mellékesen jelenik meg a reklám a telefonszámmal: ha nem akar kísérletezgetni!
De nem mindenkinek van ám kedve szifont szerelni. Nyakkendős munkaerő ritkán fekszik egy elit irodaházban a szifon alá, s nem biztos, hogy "kéznél" van az irodaház mekkmestere: de nincs semmi gond, mert a videó alatt ott a telefonszám!
Mint láthatjuk ezekből a példákból, a reklám nem feltétlenül a direkt úton robog, hogy azt mondja: ha eldugult, akkor engem hívj! Hanem csak arról van szó: jó szakember vagyok, akár ingyen segítek: de ha a házi praktika nem segít - engem hívj!
Az energetikai tanúsítvány példája
Hasonló megoldás, amikor az energetikai tanúsítvány készítője, legyen az akár vállalkozó, kkv vagy nagyobb méretű cég, nem csupán a szolgáltatását kínálja, hanem minden szükséges dolgot elmond egy ház, egy lakás energetikai problémáiról, kiszámolja az egyes beruházások megtérülési idejét is.
Íme, egy példa: > energetikai tanúsítvány Budapest
***
Még több ismeret a duguláselhárítás témaköréből: