Kiből lesz a jó gerillamarketinges?

Te is légy a gerillamarketing harcosa

Mottó:
Hogy miképpen jutottam az első milliárdomhoz?
Vettem egy almát öt centért, s bár nagyon éhes voltam, kifényesítettem, s eladtam tíz centért. A pénzen már két almát vehettem, s bár nagyon éhes voltam... És ez így ment napokig. S ekkor váratlanul meghalt a nagybácsim, s rám hagyott egy milliárdot!

A gerillamarketing szemlélet

A fényes jövő egyszerű útjáról könyv is született, Karrierlift a címe, s lényegét tekintve arról szól, hogy leghelyesebb, ha gazdag nőt veszünk el feleségül.
Ám ha valaki már a házassága megkötése után jut csak a könyvhöz, azon már ez sem segít.

Tehát abból lesz a neten gerillamarketinges, aki az öt centes almát nem tudja eladni tíz centért, s anyagi értelemben veszettül rosszul házasodott.
Vezérblogomban Urbangeri barátom tiszteletét tette egy hozzászólás erejéig, s beszélgettünk kicsit a korszerű gerillákról. Ennek nyomán felállítottam néhány hipotézist. Például:

Normális gerilla nem akar halott gerilla lenni!

Ám tudva, hogy a net népeinek nem erős oldala a kattintgatás, itt most összefoglalom:

  • nem önmagában a folyamatos harc a cél, semmi esetre sem a rombolás, a harc csupán eszköz a gondolatok érvényesítéséhez
  • a modern gerilla felkészült, többet kell tudnia, mint azoknak, akikkel viaskodik. Ui. ha “csak” annyit tud, mint az ellenfelei, akkor semmi sem indokolja a győzelmét
  • a modern gerillaharc lényege az egyén oldaláról: nem szokványos úton (mivel a szokványos úton ez lehetetlen, vagy kibírhatatlanul hosszú folyamat) jutni olyan helyzetbe, pozícióba, hogy hatással lehessen a döntési folyamatokra azokon a területeken, amelyek a gerilla érdeklődésének a középpontjában állanak (ez,  persze lehet anyagi természetű cél is, teszem azt reklámcél)
  • társadalmi értelemben: az ellenőrizetlen, de felelős nyilvánosság megteremtése, a demokratikus párbeszédhez szükséges kritikus tömeg elérésének segítése
  • korszerű ismeretek, kritikus hangvétel, DEMOKRATIKUS VERSENY kikövetelése - ezek a legfontosabb kulcsszavai

Ha a fentiekből próbálunk eljutni odáig, hogy kiből lesz gerillamarketinges, akkor nagyjából azt válaszolhatjuk: abból, aki a fennálló viszonyokkal elégedetlen, s a progresszió, az alaposabb tudás, a hatékonyság, az együttműködés demokratikus útjai felé masírozna.

Venceremos?

***

És az ászok: