Reklámőrültek és marketing fojtogatók

entrepreneur-1340649_640.jpgOnline marketing, SEO - koronavírus idején?

Piaci verseny a koronavírus árnyékában

Már a pandémia, vagyis a koronavírus járvány okozta válság kitörésekor jeleztem, számos cég, vállalkozás, vállalkozó első lépése lesz a marketing költségek lefaragása, az online marketing, benne a SEO költségeinek megtakarítása, de legalábbis drasztikus csökkentése.
Akkor úgy fogalmaztam: hatalmas blog- és honlaptemetők nyílnak és telnek majd meg jobb sorsra érdemes webegységekkel.
Ám mindig találkozhatunk „másképp gondolkozókkal”!

Jelen esetben olyanokkal, akik arra számítanak, hogy azok a cégek, amelyek befagyasztották az online marketingjüket, benne a SEO-t, vagyis a keresőoptimalizálást, a Google keresőtábláján előbb-utóbb elindulnak az általuk elfoglalt jó pozíciókról – lefelé.
És mára ez már valósággá vált!

Némelyek, akik valamilyen okból késlekedtek a marketingjük megfojtásával, nem is értik a kialakult helyzetet. Semmi újat, semmi eget rengetőt nem tettek, az ágazatuk a koronavírus árnyékában a porban "haldoklik", s mégis vannak rendeléseik, sőt emelkedő trendben ráadásul.

Azok a cégek, amelyek tudatosan készültek erre a helyzetre és folytatták termékeik propagálását és a helyzethez igazodó akciókkal erősítették jelenlétüket a piacon, azok előbbre léptek a keresőben, megelőzve a viszonyoktól megrettent és a marketingtől „megszabaduló” versenytársaikat.
Így ezek a "reklámőrültek" a drasztikusan lecsökkent keresletből mégis kinyerik a túléléshez szükséges anyagi erőt és biztosítják, az újrainduláskor majd nyerő pozíciót vehetnek fel.

Nem hogy leállnának, még költenek is

Azt is megfigyelhetjük, hogy néhány cég a haldoklónak tudott iparágban Ads hirdetési kampányt vezet - vagyis a maradék rendelésállomány megszerzését tűzte ki célul.

Aki nem hisz nekem, az pillantson a hotelek világát kiszolgáló ellátó cégek online felségvizeire. Üsse be például a keresőbe a szállodai textil kifejezést!
Azt fogja látni, hogy a Google első tábláján mind a hét lehetséges Ads hirdetési hely kitöltött, vagyis a miniszterelnök által „a turizmusnak kampó” időszak idején is létezik piaci verseny!
Az organikus találatok között sem a slendriánság dívik, a jelenleg első helyen álló O.C.Trade például „longlife” termékekkel rukkol elő a keresőtáblán olvasható leírás (description) szerint, vagyis speciális jegyekkel ruházza föl termékkínálatát, ezzel is növelve versenyképességét.
Nem könnyű a helyzet – de most igen hatékonyan lehet(ne) a jövőt megalapozni!
***
Frissítés. 2020.11.16.
A néhány napja életbe lépett további szigorítások tovább súlyosbítják a helyzetet. A szállodák turistákat nem, csak üzleti, gazdasági vagy oktatási célból érkezett vendégeket fogadhatnak. Ezzel a vidéki hotelek alatt is szakadék nyílt.
Várható, hogy a létükért küzdő vállalkozások egy része feladja a küzdelmet, értelemszerűen velük hull a honlapjuk is, tovább telítődnek a honlaptemetők. A tőkeerős vállalkozások a tulajdonosi szerkezet átalakításával, területfoglalással lesznek elfoglalva, aligha visznek most friss tőkét az online marketing területére.
Így a piaci verseny egészen sajátos formákat ölt, az online marketing célja is eltolódik a mostani "maradék" bevétel megszerzésétől a majdani nyerő online pozíciók megszerzésének irányába. Vagy legalább a jelenlegi pozíciók megmentésére összpontosítanak a szállodaipari és az azokat kiszolgáló vállalkozások.

***
Kapcsolódó bejegyzések:

A koronavírus blog- és honlaptemetőt nyit

A koronavírus és a pártszimpátia

A koronavírus átrendezte a piacot

Online marketing

Szolgáltatómarketing