A koronavírus blog- és honlaptemetőt nyit

kommunikacio.JPG

A koronavírus gyors és brutális változásokat okoz az interneten is

Mint nyitóképünkön a Google Trends ábrája példaként mutatja, Magyarországon a weben hirtelen, egyik napról a másikra megugrott az érdeklődés a közösségi, csoportos kommunikáció iránt.
A Skype, a Facebook Messenger, a Zoom szinte varázsütésre „kilőtt”, s a megszokott keresések sokszorosát produkálta.

Persze, hogy értjük a jelenség hátterében húzódó okokat.
Az iskolák az általánostól az egyetemekig bezártak, pontosabban áttértek a távoktatásra.
Munkahelyek sokasága szervezte át a hétköznapokat, hogy akit csak lehetett, otthoni munkára, úgynevezett home office-be irányított.
Az önkéntes vagy elvárt karanténba vonuló családok tagjai online kapcsolatra kényszerültek áttérni.

Az online sajtó dübörög

A híréhség szintén felpörgeti a webet. A klasszikus online párbeszédek (pl. facebook) mellett az online hírportálok is dübörögni kezdtek, keresettségük emelkedő tendenciája – a Google Trends ábrájából kiolvasható – különösen március 13-tól szembeötlő.

online-sajto.JPG

Ám létezik egy másik, negatív tendencia is.

Ledobják a marketing terhét

Számos cég, észlelve a veszélyeket, alkalmazkodó taktikákhoz folyamodott. (Árleszállítás; a vásárlók megnyugtatása a fertőzöttség elkerülhetőségében; házhoz szállítás bevezetése stb.)
Nyilván ismerik Philip Kotler ide vágó meghatározását, mely szerint:

"A környezeti veszély kedvezőtlen környezeti tendencia vagy fejlemény által támasztott kihívás, amely védekező marketingakció hiányában az árbevétel vagy a profit csökkenéséhez vezet."
Philip Kotler: Marketing Menedzsment; elemzés, tervezés, végrehajtás és ellenőrzés

Ám számos cég a teljes bezárkózást, a marketing munka jegelését választja, beleértve a honlapra, a céges blogra, az online hirdetésre fordítandó költségek azonnali, teljes megtakarítását is.
Pedig az online élet fonalának megszakítása hátrébb sorolást eredményezhet a keresőkben és elveszhetnek a jól kiépített online kapcsolatok.
Minél hosszabb ideig fog tartani a koronavírus miatti különleges állapot, annál inkább megtelhetnek céges honlapokkal, blogokkal a web online temetői.

Ám ugyanennek az éremnek a másik oldalán ott a lehetőség például a content SEO-nak nevezett online marketing tevékenységre. (Ez egyfelől mennyiségi, másfelől minőségi szempontokat ölel föl.)
Új bejegyzésekkel, információkkal tarthatjuk - ha lanyhult érdeklődés mellett is - a kapcsolatokat, és ezzel a keresőtáblán elfoglalt pozíciókat is megőrizhetjük.
Érdemes a webegységek online marketing szempontú ellenőrzése is, a javítások elvégzése vagy egyenesen új honlap készítésének is itt lehet most az ideje.

***

Kapcsolódó bejegyzések: