Honlapok 120%-on avagy Einstein, mint munkavállaló
A gerillamarketing és a marketing finomságok
A gerillamarketing nem nélkülözheti a marketing tudományának ismeretét. Sőt annak finomságaiból, periférikusnak gondolt részterületeiből is markolhat a siker érdekében. Ilyen szempontból nézzünk rá néhány beszédes példára.
Mottó: “A közösségi háló marketingjéhez és a vevőkkel létrejövő párbeszéd ösztönzéséhez az is hozzátartozik, hogy velük együtt alakítsuk a jövőt.”
Larry Weber
A honlapépítésben, a blogfuttatásban létezik egy nehezen megnevezhető, mondjuk úgy, érintőleges többlet információ.
Ennek megértéséhez vehetünk egy hasonló, már ismert, jól körbehatárolt jelenséget, a Látens Szemantikus Indexelés fogalmát.
LSI (Latent Semantic Indexing)
Ez nagyjából úgy írható le, hogy ha valamiről információt közlünk, akkor összekapcsoljuk az adott téma már ismert, elfogadott jelenségeivel, híres személyiségeivel. Például egy falusi labdarúgó csapat kapusáról beszélve megemlíthetjük, hogy szürke mackónadrágban véd, elárulva ezzel kit tekint példaképének: a volt válogatott kapus legendát, Király Gábort!
A falusi csapatról író honlap vagy blog szerzője így bizonyította a keresőnek, jelesül a Google-nak, hogy az általa vezetett webegység szakmai hitelességéhez nem férhet kétség, messzebbre lát, mint a község határa – és a keresőben meg is lesz ennek a jutalma!
Az érdeklődés táguló világa
A témánkhoz, az érintőleges többlet információhoz vezető út alapját könnyen megérthetjük.
A kitűnő vállalkozók, a nyitott szemléletű munkatársakkal dolgozó cégek alkalmazottai természetes módon bővítik ismereteiket, folyamatosan művelődnek, sőt bárhol is fordulnak meg mindeközben különös érzékenységet mutatnak a vállalkozás által űzött mesterség kérdései iránt.
És ennek lenyomata jó esetben megjelenik a honlapon, blogon, méghozzá rendszeresen és rendezett formában.
A lámpák fényénél
Aligha meglepő, ha a budapesti Fénymánia honlapján, facebook fiókjában csupa lámpát látunk, csillár özönt, kültéri és beltéri világítótesteket.
De nézzük csak meg, mi történik akkor, amikor a balszerencse kórházba utalja a fény árusát, üzletvezető mániákusát. Nem betegségről beszél, nem a félelmeit osztja meg, hanem a kórházi lámpák elavultságát, gyér fényét panaszolja föl.
Tehát joggal mondhatjuk, a lámpabolt tulajdonos-üzletvezetőjének személyiségébe beágyazódott a szakmája és ezt az információt potenciális lámpa vásárlóként közvetve megkapjuk a webegységeiből! És ez komoly előny lehet egyes összehasonlításokban.
(Én ezt a szakma és a személyiség összeolvadását mutató jelenséget a marketingben egototális marketingnek nevezem.)
Einstein, mint munkavállaló
A most tárgyalt téma-csoportba nyugodtan beemelhetjük az idézeteket felhasználó honlapokat, blogokat.
Ennek a típusnak kimagasló képviselője az Aarenson Consulting fejvadász cég. Minden honlapoldalán (!) feltűnik egy, a munka világához kapcsolódó idézet. Íme egy példa:
A fenti két példa nem sorolható az LSI megoldások közé, külön kategóriát képviselnek.
Míg a falusi kapus és Király Gábor között a logikai kapcsolat rendkívül szoros, addig Einstein nem a fejvadászat, a munkaerőpiac óriásaként él a köztudatban.
Ebből következően az ilyen megoldást alkalmazók, az LSI-vel élőkkel szemben kevésbé számíthatnak a Google-ból nyert közvetlen előnnyel.
Viszont ők vélhetően nem is a Google-val, hanem olyan emberekkel akarnak üzletet kötni, akik értékelik a széles látókörűség, a műveltség, a világ teljességében elhelyezett szakmaiság fényűzését!
***
A témához kapcsolódó bejegyzések, honlapok:
SEO: a változatosság a Googlet is gyönyörködteti