Kósa Lajos - a gerillamarketinges
Vajon ez a gerillamarketing?
Hogy miképpen lehet elérni, hogy beszéljenek rólad? Országos figyelemmel övezett politikusnak ez ügyben könnyű a dolga: mondj egy hihetetlenül nagy blődséget - és máris ajkadon csüng a sajtó!
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere, a főpróbát az Európa Kulturális Fővárosa cím "megszerzésének kísérletekor" tartotta meg. Ugyanis, látva, hogy Pécsett van némi gond, bejelentette: Debrecen méltó a cím viselésére, 2010-re ők már fel is készültek.
Blődség volt ez a javából (némi valóságalappal ugyan, mert a felkészülés Pécsett tényleg nem aszfaltsimaságú úton robog). Blődség volt, hiszen nem Kósa Lajos, nem is a Fidesz, hanem az EU leledzik döntéshozói helyzetben, márpedig az nemigen kíváncsi Debrecen polgármesterének sóhajaira. Arrafelé kimunkált eljárásmódok alapján születnek a döntések, és ezekben a sóhaj, mégha az a "nagy" Kósa Lajostól származik is, még csak rakás szamócát sem ér.
Pécs helyett Debrecen?
De idehaza hányan komolyan vették: Pécs helyett Debrecen lesz 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa.
Ügyes húzás volt ez Kósától, Debrecenről beszélt a jónép - ingyen jött a városmarketing! (És persze egy fricska is a szocialistáknak.)
Most, a népszavazás előtt is sikerült egy blődséggel a Fideszre terelnie a figyelmet: bizonyos körülmények között vállalná a miniszterelnökséget.
Igaz ugyan, hogy erre senki nem kérte fel, de ez nem számít - ez itt akkor is elmegy, bármekkora sületlenség.
Gerillamarketing akció - amelybe szépen belekalkulálták a sajtó "működési mechanizmusát" is.
Ingyen reklám a népszavazó Fidesznek - Kósa Lajos ügyes volt megint!
CSEMEGE MARKETINGESEKNEK:
Külön kiemelném a cseles, tudatunkhoz vezető un. "kerülőút", "mellékút" használatát. A ki lesz a miniszterelnök 2010-ben, Kósa vagy Orbán kérdés eleve azt feltételezi, hogy csakis a Fidesz nyerhet. Tehát amikor a Kósa vs Orbán kérdésen merengünk, látens módon máris el kellett fogadnunk "tényként": 2010 győztese a Fidesz lesz. Ha tovább gondoljuk: a Fidesz győztes párt, a népszavazáson is nekik áll a zászló, a fiúk már a miniszterelnökség betöltésén gondolkoznak!
De lesz-e elegendő szavazó márciusban? Ez az IGAZI kérdés, amelyen a Kósa-Orbán ál-meccs árnyékában már nem gondolkodunk!
***
Még egy kis gerillamarketing:
- Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing
- Gerillamarketing
- Gerilla
- Mallorcán magyar a gerillamarketing
- Gerillamarketing taktikák: Orbán sálja
- A gerillamarketing történelme
- A gerillamarketing lehetőségei a mesterséges intelligencia korában
- Az Index bemutatta, milyen a gerillamarketing a weben
- Gerillamarketing és protest song: nem tetszik a rendszer