Gerillamarketing: háború és béke

Mottó:
A háború a politika folytatása más eszközökkel. A béke pedig a háború folytatása szintúgy más eszközökkel.


marketingháborúTrout és Ries, a gerillamarketing témájában is jeles szerzőpáros, előszeretettel hivatkoznak Clausewitz-re. Én szívesebben hivatkozom Stromfeld Aurélra, aki villámháborús, rajtaütésszerű hadmozdulataival írta be nevét a hadtörténelembe.
A két világháború között Stromfeld északi hadjárata egyenesen tananyag volt a Francia Katonai Akadémián, pedig az akkoriban sem tartozott a toprongyos hírnevű intézmények közé.

Ennyit a magyar (gerilla)hadviselés előzményeiről.

De a háború után a béke jő, és amikor a célját elért gerilla egy asztalhoz ül korábbi ellenfeleivel (konkurenseivel), már komoly illetlenségnek számít a kézigránátok hajigálása!

Klaszter próba

Mindez arról jut eszembe, hogy most, amikor a Golden Blog verseny legjobb Üzleti tíz helyezettje közé "harcolta be magát" ez a blogom, akkor a "konkurenseket" tömörítő Dél-Dunántúli Kulturális Innovációs Kompetencia Központ (Kulturális Ipari Klaszter) honlapja ezt hírül adja. (Aranylik-e majd blog-díj Pécs egén? - címlapos hír.)
Ebben az új szervezetben most próbáljuk ki az együttműködés Magyarországon még szokatlan formáját, amely nyugaton a CLUSTER elnevezéssel bír!

Ha több is érdekel erről:

Személyes megjegyzéseim naplómból:

Még egy kis gerillamarketing: