Gerillamarketing: háború és béke
Mottó:
A háború a politika folytatása más eszközökkel. A béke pedig a háború folytatása szintúgy más eszközökkel.
Trout és Ries, a gerillamarketing témájában is jeles szerzőpáros, előszeretettel hivatkoznak Clausewitz-re. Én szívesebben hivatkozom Stromfeld Aurélra, aki villámháborús, rajtaütésszerű hadmozdulataival írta be nevét a hadtörténelembe.
A két világháború között Stromfeld északi hadjárata egyenesen tananyag volt a Francia Katonai Akadémián, pedig az akkoriban sem tartozott a toprongyos hírnevű intézmények közé.
Ennyit a magyar (gerilla)hadviselés előzményeiről.
De a háború után a béke jő, és amikor a célját elért gerilla egy asztalhoz ül korábbi ellenfeleivel (konkurenseivel), már komoly illetlenségnek számít a kézigránátok hajigálása!
Klaszter próba
Mindez arról jut eszembe, hogy most, amikor a Golden Blog verseny legjobb Üzleti tíz helyezettje közé "harcolta be magát" ez a blogom, akkor a "konkurenseket" tömörítő Dél-Dunántúli Kulturális Innovációs Kompetencia Központ (Kulturális Ipari Klaszter) honlapja ezt hírül adja. (Aranylik-e majd blog-díj Pécs egén? - címlapos hír.)
Ebben az új szervezetben most próbáljuk ki az együttműködés Magyarországon még szokatlan formáját, amely nyugaton a CLUSTER elnevezéssel bír!
Személyes megjegyzéseim naplómból:
Még egy kis gerillamarketing:
- Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing
- Gerillamarketing
- Gerilla
- Mallorcán magyar a gerillamarketing
- A gerillamarketing történelme
- A gerillamarketing lehetőségei a mesterséges intelligencia korában
- Az Index bemutatta, milyen a gerillamarketing a weben
- Gerillamarketing és protest song: nem tetszik a rendszer