Gerillamarketing

2007.sze.13.
Írta: EL LOBO - A farkas Szólj hozzá!

Gerillamarketing: ne tedd azt, amit az ellenfél akar

Gerillamarketing és a sakk

A gerillamarketing olyan, mint a sakk (de hasonlíthatod kártyapartihoz is). Ülsz, nézed a pályát és lépsz.
Gyakorta megesik, hogy az ellenfél lépéskényszerbe hozna - azt remélve, azt léped majd, amit ő akar. Ilyenkor állj ellen a kísértésnek!

Fordíts a helyzeten.

Mindez a netes marketing nyelvére fordítva: az ellenérdekű fél belédköt egy blogban, nem arról beszél, ami a témád volna, hanem arról, amiről ő akar, vagyis a maga nagyszerűségének témáját akarja rád kényszeríteni. Térj ki, arról beszélj továbbra is, ami a témád!

Kerüld a versenyt, ha nem akarod

Ha "versenyre" akarnak kényszeríteni egy keresőkifejezés területén: ne menj büszkeségből bele! Tudd a célod, s ott harcolj teljes erőből, ahol a célod szerint kell!

Ugyanis minél inkább az indulat vagy az érzelem vezet - annál többet hibázol. Láttam már olyan műpartizánt, aki tajtékzó ajakkal szemetelte tele a netet, maga bizonyítva be: az adott témában valóban rossz hatásfokkal dolgozik, túl sokat szemetel!

Hagyd, hadd tegye, pazarolja csak az erőit, mutassa föl csak hamis "lapjait", verje meg magát! Te a magad feladatával törődj! Majd akkor és ott és úgy ütközz meg, ahol, amikor, s ahogy neked kedvező!

Venceremos!

----

>Upgrade: teszi, csinálja, veri magát - hiába na, nehéz a pszichopatáknak.

***

Ajánlom: Gerillamarketing

A bloghozzászólások természetéről

A hozzászólások természetéről

A bloghozzászólások általában a poszt eredeti témájához való kapcsolódást segítik elő.
Különleges esetekben viszont szándékosan, esetleg szándéktalanul másfelé viszik el a posztot, s nem arra, amerre a bejegyzés szerzője tervezte.
Ez lehet "rosszindulatú" eltérítés, (számos terminátormódszert ismerünk), de fehér hollóként lehet olyan eltérítő gondolatmenet is, amely érdekesebb és izgalmasabb, mint az eredeti témakör volt!

Beüt a duguláselhárítás


Én az utóbbi módon jártam az elmúlt napokban, a fene se gondolta volna, hogy a Munka és duguláselhárítás c. posztom új arcot ölt egy lelkes hozzászóló jóvoltából.
Nevezetesen, hogy webes gerillamarketing bemutató lesz belőle!
Az lett!
Az lett, mert egyszercsak a duguláselhárítók elkezdtek bemutatkozni és normákat megfogalmazni, mintha csak valamiféle céhet akarnának létrehozni, közös szabályokkal, elvárásokkal, és erre aligha számított bárki is a bejegyzést olvasva.
Akit érdekel hogyan történt mindez, az kattintson rá az előbbi linkre, azaz útmutatóra, s járjon egyet egy vidám, ámde mégiscsak rettentően tanulságos útvonalon!

***

Témánkhoz kapcsolódik:

Duguláselhárítás Budapest

Moderálsz vagy cenzúrázol?

Bezáró ország: a háztartási balesetek Eldorádója

A lefolyótisztítás zöld megoldása

 

Szőke Kapitány, segíts!

Alant kedves barátom levele a UPC-hez:
"Elhatároztam, hogy megszüntetem kábeltelevízió előfizetésem, mert aránytalanul drágának találtam az alap csomagjuk árát, az általam nézett csatornák számához viszonyítva. De, hirlevelükből értelsültem az "új" hazai csomagjukról, amelyet elfogadhatónak tartottam. Pár napja azon fáradozom, hogy meglévő alap csomagomat a személyes ügyintézést (néhány óra) kikerülve, online vagy sms, esetleg telefonon megváltoztassam a hazai díjcsomagjukra.
Erre egy hét nem volt elég.
Az sms-en történt felkeresésükkor tájékoztattak, hogy ez a csomag még nem él, (ennek ellenére ismerősömhöz már bekötötték) és szerintük Pécsett nincs olyan nevű tér, ahol én 15 éve lakom, s amúgy sem tudnak módosítást végrehajtani, javaslatuk: a telefonos megkeresés.
Telefonon 10-20 perces várakozás után kiderült, hogy nincs szabad ügyintézőjük, de ha megadom a számom visszahívnak, persze nem hívtak (eddig ez 3 nap).
A UPC honlapján pedig nem találtam lehetőséget problémám megoldására, a csomagomat ha jól értelmeztem csak "felfelé" tudom módosítani. Kérésem, ha lehetséges, kérjük meg "SZŐKE KAPITÁNYT" intézze el, és módosítsák "alap"csomagomat, "hazai" csomgra. Ha ez a könnyen beláthatóan bonyolult művelet nem lehetséges, kérem, tájékoztassanak erről és akkor nem raboljuk tovább egymás drága idejét.
Köszönettel: H. T.
Ui.: Az eddigiek alapján, ha a rugalmas ügyintézésükre gondolok, úgy érzem már nem természetes a mosolyom, de ez semmiképpen se vesse vissza önöket igen hatékony munkájuk végzésében, amúgy is eleget téve szlogenjüknek: szórakozást és kalandot hoztak, amúgy unalmas otthonomba."

Gerillamarketing, Balaton, múzeumok

Balaton - a magyar tenger

A Balaton persze nem csak a langy pancsikolás, a női idomok szemlézésének terepe, hanem a kirándulásoké is, ahol az ember szájtátva lesi a kerékpározókat, mert lépni sem tud a szörnyű melegben, ezek meg veszettül tekerik a pedált.
Még a víznél (a lubickolásnál) is jobb, ha autóba ülünk, bekapcsoljuk a légkondicionálót és elindulunk mondjuk Balatonfenyvesről Keszthelyre, az jó hosszú út, ennyi idő alatt le lehet hűlni - gondolod, de aztán rágyújtasz egy cigarettára, le kell húznod az ablakot, s mégiscsak csorog majd rólad a víz!

Na, de akkor ott Keszthelyen mit is csinálnál, ha már ittál egy nagyot a sétálóutcában?

Keszthely

Bemész a Panoptikumba, szemezni régen volt uralkodókkal, teszem azt Szent Lászlóval, meg Kálmánt, a Könyvest is szemrevételezheted, megindulhat a fantáziád - milyen is volt akkor!
Mindegyik mellett okosító tábla virít: mennyit is élt a pasas! Csak évszám nincs oda írva, de még a századot is elhallgatják a látogató elől, mintha csak a szerencsétlen sorsú IV. Bélára számítottak volna. No, nem azért, amire gondolsz, hanem mert ő, mint művelt kortárs, ismerte legalább az előtte járók tetteit és cselekedetük időpontját! De mi azért annyira nem, mert veszettül régen történtek azok az események.
Ezt az egyetlen kis hiányosságot leszámítva igazán élvezetes dolog Keszthelyen benézni a Panoptikumba.
A nejem miatt a Babamúzeumba is bementem, babák vannak benne - kitaláltad!
Népviseletben mutatják meg magukat, teszem hozzá, és így már egészen más dolog kerekedik elő belőle!
A népzene, ami szól a hangszórókból, emlékeztetni fog arra, milyen is volt a TE KULTÚRÁD, én rettenetesen élveztem - talán te is így jársz!

Ez itt egy kultúrát támogató gerillamarketing poszt - láthatod. De az ilyesmi nem azt jelenti ám, hogy dícsérünk össze-vissza meggondolatlanul.
Lám, azt mondom: a Csigaparlamentet kihagyhatod - veszettül untam! A Parlament csupa csigából...
Remélem, eme utóbbi megjegyzés miatt nem haragszik meg rám a Balaton déli web-ura, A Balaton Aranykora Alapítvány elnöke, Bánki Károly úr.

Hja, s miközben ilyesmivel töltöttem az időt, két blogom is versenybe szállt a Golden Blokk Helyi.érték "küzdelmébe". Favoritom vezérblogom a Komplex insight blog .Ez a szívem blogja!

***

Még egy kis Balaton-környék:

Városmarketing Hévízről

GoldenBlog, GoldenBlokk 2007

A GoldenBlog 2007 versenyében a mai napon megtörtént az eredményhirdetés, s a kategória győztesének a blogjában gratuláltam is a győzelméhez.

A közönségszavazatokat tisztelettel köszönöm!

Az üzleti blog kategóriájába történt besorolásomról itt meditáltam:
A Golden Blog 2007, mint taktikai mező
Gerillamarketing és Golden Blog 2007

Látva a klasszikus üzleti blogokat, s tudván, hogy jómagam A KOMPLEX BLOG "műfajában" utazó blogger vagyok (ráadásul ez a szatelit blogom nem is az), de ilyen kategória a Golden Blog-ban persze nincs is.

Jó játék volt, engem "megmozgatott" - s kell-e ennél több egy játék során?

Aki ebben a blogban "ismert meg", s esetleg olvasna tőlem még valamit, annak javaslom: nézze meg az igazi El Lobo - A farkas blogot, a vezérblogomat is.

Blog * El Lobo - A farkas gerillamarketing és komplex blog

Címkék: golden blog
süti beállítások módosítása
Mobil