Gerillamarketing

2007.okt.25.
Írta: EL LOBO - A farkas Szólj hozzá!

Gerillamarketing extraszuper eztkapdki!

Gerillamarketing a gyakorlatban

Ha a gerilla beindul! Hiába na, kell nekem az a magaslat, a gerillamarketing nevű, s meg is fogom szerezni. De ez a poszt, az első a blog.hu-ról, a gerillamarketing.blog.hu blogomból mégsem erről fog szólni, hanem arról a vékony határvonalról, amelynek átlépése a hagyományos marketinget a gerillamarketingtől elválasztja!
Vagyis rosszul mondom, mert nem elválasztja, hanem összefűzi! A gerillamarketing nem különálló valami, hanem a marketing folytatása más eszközökkel!?

Mert ki tudná megmondani, vajon az Agrix Kft. vezetőjének az az ötlete, hogy a MOTOR-LIFE fémnemesítő értékesítése érdekében egy KÉTtraktoros vállalkozásnak átad egy adaggal ingyen, hogy láthassa az ügyfél a KÜLÖNBSÉGET, és csak egyet kér tőle cserébe: számoljon be a kísérletről pontos adatokkal a honlapján! - nos, ez vajon a "régi" marketing hagyományos, bár nagyon finom eljárásmóddal - vagy már az "új", igazi online marketing gerillamarketinges módszer?

***

Kapcsolódó írások:

Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing

Gerillamarketing

Gerillamarketing a Netlexikonban

Beszélgessünk a nőkről?

Én is szívesen beszélgetek a nőkről

Akarsz egy kicsit a nőkről beszélgetni? Érdekel ez téged egyáltalán?És hogy állsz az erotikával? Érdekel?
És az irodalom? Az talán smafú?
Akarnál beszélgetni nőkről, erotikáról egy magyar íróval?
Nem? Te nem vagy magadnál! Tudod te, ki az az író?

A Vámos Miklós, cseszed, a Vámos! A könyvének meg az a címe, hogy Utazások Erotikában!

Hogy akkor se? Mert messze laksz, és már nem érnél Pécsre? Nekem meg hagyod, hogy kidumáljam a tüdőm a nők miatt? Cseszd meg, jól átvertél!

Én mindenesetre elmegyek - hacsak nem utazom éppen Erotikába - mert akkor elmegyek!

Te, menjünk el! :-)

Gerillamarketing Zsolnay Vilmos szobra alól

Szoborfelújítás Pécsett avagy gerillamarketing üzenet

 

Ma átadásra került Pécsett Zsolnay Vilmos felújított szobra, amelyet évekig óriási fadobozban rejtegetett Pécs, mert már annyira lepusztult, hogy így rejtették el a városba látogatók elől.
Ma, a közadakozásból, az 1%-okból újjávarázsolt műtárgy talpazatánál, a kicsit megkésett alapkőletétel alkalmával, jelképesen üzentek is a gáncsoskodóknak, igazi gerillamarketinges üzenet ez, ugye, látod!?

De azért szebb dolgot is szeretnék mutatni neked: Pécs - régi hangulatok

Ha részletesebben is érdekel: Pécs: Zsolnay Vilmos szobra és az új magyar csodák

Az ellenvélemények fontosságáról

A gerillamarketing netes változatában - sokan nem is gondolnák -, igen jelentős szerepe van az ellenvéleményeknek.

Ehhez persze az kell, hogy a webhely interaktív legyen, tipikus közzétételi formánk tehát a blog, a web2.0., méghozzá a közösségi terekbe ágyazottan.

Egy-egy bejegyzés sikerét, látogatottságát nagy mértékben megnöveli az izgalmas vita. Ezért aztán a bejegyzés után kapott azonnali ellenvélemény aranyat ér!

Egy olyan bejegyzés, amelyre csak bólintani lehet - aligha vonzza a látogatókat.

Ám a gerilla nem csak bejegyzéseket tesz közzé, nem csak a maga webhelyén forgatja a szót, hanem maga is vándora a webnek, mások blogjait is figyelemmel kíséri.

Akarod-e, hogy ellenérdekű fél bejegyzését támogasd? Ez nem nagyon valószínű, éppen ezért linket ellenfélnek legföljebb taktikai okokból adsz, nem ajándékozod meg az ellenvéleményeddel sem (legföljebb csak fontos okból teszed meg ezt a szívességet neki.)

Ha mindebből azt szűrnéd le, hogy mindez csak a harcos gerillabloggerre jellemző - tévedsz!

A fehérgalléros urak ugyanezt teszik! Sőt, ők az igazi gerillamarketing képviselői - csak olykor maguk sem tudnak róla!

------------

Upgrade:
Ráadásul az ellenvéleményből - akár jóindulatú, akár rosszindulatú megnyilvánulás, sokat profitálhatunk.
Ne azt nézd - ki mondja, hanem azt, hogy mit! Gondold végig!
Ha egy találó ellenvélemény úgy ér, mint a "láblövés", elemezd ki, s tanulj belőle. Mert így kerülheted el a "szívlövést"! :-)

Gerillamarketing: ne tedd azt, amit az ellenfél akar

Gerillamarketing és a sakk

A gerillamarketing olyan, mint a sakk (de hasonlíthatod kártyapartihoz is). Ülsz, nézed a pályát és lépsz.
Gyakorta megesik, hogy az ellenfél lépéskényszerbe hozna - azt remélve, azt léped majd, amit ő akar. Ilyenkor állj ellen a kísértésnek!

Fordíts a helyzeten.

Mindez a netes marketing nyelvére fordítva: az ellenérdekű fél belédköt egy blogban, nem arról beszél, ami a témád volna, hanem arról, amiről ő akar, vagyis a maga nagyszerűségének témáját akarja rád kényszeríteni. Térj ki, arról beszélj továbbra is, ami a témád!

Kerüld a versenyt, ha nem akarod

Ha "versenyre" akarnak kényszeríteni egy keresőkifejezés területén: ne menj büszkeségből bele! Tudd a célod, s ott harcolj teljes erőből, ahol a célod szerint kell!

Ugyanis minél inkább az indulat vagy az érzelem vezet - annál többet hibázol. Láttam már olyan műpartizánt, aki tajtékzó ajakkal szemetelte tele a netet, maga bizonyítva be: az adott témában valóban rossz hatásfokkal dolgozik, túl sokat szemetel!

Hagyd, hadd tegye, pazarolja csak az erőit, mutassa föl csak hamis "lapjait", verje meg magát! Te a magad feladatával törődj! Majd akkor és ott és úgy ütközz meg, ahol, amikor, s ahogy neked kedvező!

Venceremos!

----

>Upgrade: teszi, csinálja, veri magát - hiába na, nehéz a pszichopatáknak.

***

Ajánlom: Gerillamarketing

süti beállítások módosítása
Mobil