Gerillamarketing

2020.feb.27.
Írta: Bognár L 6 komment

Vírus-játszmák: az állam, a többiek meg én

koronavírus idején: üres polcok.JPGA kongó ürességgel teli pultok látványa mindaddig csak könnyű borzongást váltott ki belőlünk, amíg a messzi Kína bevásárló központjaiból érkeztek a hírek. Aztán az ugyanilyen, vagyis áru nélküli pultok és a szájmaszkos vásárlók megjelentek Európában is, majd mára már a budapesti üzletekből is érkeznek a hasonló képkockák.
Itt-ott a pécsi utcákon is feltűnik egy-egy ázsiai arc részlete, mivel a szájat és az orrot szájmaszk takarja.

Tovább

A lefolyótisztítás zöld megoldása

lefolyo-tisztitas.JPG

3 ok, miért ne vigyük túlzásba a lefolyótisztító szerek használatát

- Amikor eldugul a konyhai, fürdőszobai lefolyó, a padlóösszefolyó, a kád vagy a zuhanytálca, az esetek zömében először a házi duguláselhárítással próbálkozunk. Ennek leggyakoribb módszere a folyékony vagy granulátumos formátumú lefolyótisztító szerek bevetése. Nem csoda, hiszen ez tűnik a legegyszerűbb, legolcsóbb és leggyorsabb megoldásnak – dobom föl a labdát Világi Tamás duguláselhárító szakembernek.

Tovább

Reklám átverés

Reklámkép és a valóság

Ránéztem a nápolyi csomagolására és összefutott a nyál a számban - persze, hogy megvásároltam!
Aztán otthon kibontottam a zacskót és az abban megbújó nápolyi szeletek nem nagyon akartak hasonlítani se méretben, se színben, se állagban a csomagoláson szereplő gyönyörűségekhez.

napolyi-meret.JPG

A csomagoláson lévő képre helyeztem a zacskóban lévő terméket. Hasonlítanak?

És ekkor a marketing azonosság miatt eszembe jutott az Összeomlás c. film, Michael Douglas főszereplésével.

Tovább
Címkék: marketing, reklám

Az ATV torkán megakadtak Niedermüller szavai

atv-hirek.JPG

Fehér, keresztény, heteroszexuális férfiak

- Vajon elnézést kell-e kérnem a kék szemű, szőke németektől, mert úgy gondolom, hogy rájuk hivatkozva létezett egy velejéig romlott ideológia? - kérdeztem újságíró ismerősömtől ama bejegyzése után, amelyben Niedermüller Péter DK-s politikus, budapesti kerületi polgármester, egyetemi oktató szemére vetette, hogy nem kért elnézést a fehér, keresztény, heteroszexuális férfiaktól az ismert botrány nyomán.

Ezzel csak jelezni kívánom, az elnézést kérni vagy nem kérni dilemma járja körbe a magyar sajtót és a közösségi médiát. (A jobboldalon még a lemondást és a közéletből való visszavonulást is hozzá gereblyézik a kívánságlistához, de ettől most tekintsünk el.)
Viszont érdemes megfigyelnünk, ahogy az ATV szerkesztőségi gárdáját is megosztja a dilemma, s úgy fest, a szerkesztőség működésében beállt az üzemzavar.

Tovább

Figyelemgazdaság: melyik út vezet az olvasóhoz?

ujsagiras.JPG

A figyelemgazdaság (attention economy) központi kérdése, hogy az információ bőség idején miképpen ragadható meg a potenciális fogyasztók, érdeklődők, olvasók figyelme. Mindennapi tapasztalatunk, hogy irgalmatlan verseny zajlik a figyelmünkért.
Bloggerként, facebookkerként, újságíróként szintén azt látjuk, nagyon nehéz, sok szereplős terepen kell „megküzdenünk” azért, hogy írásunk eljusson azokhoz, akiknek szánjuk azt.

Tovább