A gerillamarketingben mi a buzz marketing

valasszatok.JPG

Buzz marketing, vagyis vírusmarketing

A gerillamarketing egyre népszerűbb módszer a vállalkozások, a különböző szervezetek körében a hagyományos reklámok alternatívájaként. A buzz marketing, vagyis vírusmarketing, ezen belül is az egyik legizgalmasabb és legkreatívabb megközelítés. Cikkünkben bemutatjuk ennek lényegét és előnyeit.

Az új generációknak újgenerációs gerillamarketinget

A buzz marketing, vagy vírusmarketing, az újabb generációs gerillamarketing egyik formája, melyet az online térben használnak a vállalkozások. Célja, hogy egy termék vagy szolgáltatás kapcsán olyan pozitív visszhangot érjen el a fogyasztóknál, hogy azok maguktól terjesszék és ajánlják tovább ismerőseiknek. A nevéből adódóan "vírus" hatású: minél több ember számára válik vonzóvá vagy érdekessé egy tartalom vagy hír, annál gyorsabban terjed és válik népszerűvé.

Nem a buksza teszi a gerillamarketing mestert

A buzz marketing előnyei közé tartozik a viszonylag alacsony költségvetésű kampányok lehetősége, hiszen a fogyasztók által generált pozitív visszajelzések és ajánlások ingyenes reklámot jelentenek. Emellett nagyobb esély van arra is, hogy az üzenet elérje és megragadja a célcsoportot, hiszen az emberek hajlamosak megosztani az érdekes vagy szórakoztató tartalmakat a közösségi médiában.

A vírusmarketing sikerességét azonban nem könnyű garantálni, hiszen sok tényező befolyásolhatja azt, hogy egy tartalom mennyire lesz virális. Fontos a kreativitás, az eredetiség és az aktuális trendek figyelembevétele.

Az üzenetnek is ki kell emelkednie a tömegből és valami újat kell nyújtania a fogyasztóknak ahhoz, hogy valódi hatást érjen el. Összességében a buzz marketing lehetőséget nyújt arra, hogy egy vállalkozás kitörjön a hagyományos reklámstratégia korlátai közül és megmutassa magát egyedi és izgalmas módon. Ha sikerül megragadni a célközönség figyelmét és pozitív élményt nyújtani számukra, akkor nagy eséllyel terjedni kezd majd az üzenetük - végső soron pedig növelheti az eladásokat és erősítheti a márka, a szervezet hírnevét.

***

Témánkról bővebben: