Módszerek előny kicsikarására - Mellár és a Pécs Pride

pecs-pride.jpgPécs Pride - fotó Cseri László

Módszerek bármire

Néhány módszert, amely egy élethelyzet vagy vita során a módszer alkalmazóját előnyhöz juttatja vagy legalább a védekezését sikeressé teheti, már bemutattam itt, a gerillamarketing blogban.
A magam kárán tanulhattam meg, hogy az egyes számban érvelő (jómagam) miként kerül hátrányba egy párbeszéd során, ha a partnere többes számot használ (mi, a marketing csoportban másként látjuk). Lám, egyedül viaskodhattam egy egész csoport ellen, pedig az a csoport itt sem volt, és ha létezik egyáltalán a teljes egyetértésük!

Bemutattam a Pratkanis és Aronson által jól leírt vakcsoport képzés technikáját. Mi, tisztességes emberek úgy véljük... lám most Ön, kedves olvasó, máris egy csoportban érzi magát velem, hiszen az Ön tisztességéhez kétség nem férhet – így könnyen szót fogunk érteni!

Bemutattam, hogy nem csak szavakkal lehet az elterelés módszerét bevetni. Amikor Orbán Viktor és Botka László találkoztak Szegeden, Orbán egy óriási sállal terelte el a figyelmet a két személy közötti óriási magasságbeli különbségről, amely őt hátrányos helyzetbe hozta volna.

A faktoidok bevetésének módszerét éppen annak a Mellár Tamásnak a kárára utcára dobott szórólapon mutattam be, akinek a mostani módszere fölött fogok lentebb borongani. (A bejegyzés végén a Csata után c. bejegyzésre mutató linken elérhető.) Lényege: nem létező tény beépítése a marketingkommunikációba.

De az élet a politikai marketing területéről most új, élő példát sodort elénk.

Mellár és a kisebbségek

Mellár Tamás képviselő szerint a kisebbségek helyzete nálunk rózsás. Legalábbis ezt fejtette ki a Partizán által szervezett képviselőjelölti vita során a Pécs Pride-ra vonatkozó kérdésre.

"... ha valódi veszély fenyegette volna ezeknek a kisebbségeknek a jogait, akkor nyilvánvalóan felkeltem volna a székemből és elmentem volna és demonstráltam volna és ott lettem volna az első sorban, de hála Istennek jelen pillanatban itt ilyen nincs."

(Mivel módszert szeretnék bemutatni, el kell tekintenem a tartalom tűrhetetlen hazugságától, nem merülhetek el abban, hogy pont ellenkezőleg áll a helyzet, a civilek, a kisebbségek folyamatos veszélynek vannak kitéve Magyarországon, a Pride éppen azért volt sokak számára fontos, mert éppen most zajlik a pedofilok és a LMBTQ közösségek összemosása.)

A módszer: az elképzeltetés


Mellár Tamás pécsi országgyűlési képviselőként (Párbeszéd frakció) sort se írt profilján a Pécs Pride-ról és nem tartotta időszerűnek a kiállás semmilyen formáját, hiszen felfogása szerint ezen a téren nincs gond.
Ám a közönség előtti feltárulkozás során ráébredhetett, hogy neki minden szavazatra szüksége van, ezért elképzeltette velünk, hogy ő bizony tiltakozik a kisebbségek védelmében. De nem ám csak úgy, ímmel-ámmal, hanem „ott lettem volna az első sorban”.
Parádés megoldás. Szinte látjuk, ahogy a professzor úr lendületes léptekkel halad a sorok élén, kezében meglobban a szivárványos zászló és a könnyek a szeméből a tönkretett sorsokért ömlenek.

***

Témánkba vág, ajánlom elolvasásra:

Gerillamarketing taktikák: Orbán sálja

Ókori gerillamarketing

Csata után

Mondvacsinált marketing hírek a politikai marketingben

Az együttműködésre késztetés eszköze – választási lehetőség

A Partizán vita rövid változata: