5 megye, ahol leginkább keresik a szájmaszkot
A koronavírus második hulláma és a szájmaszk kereslet
Ha kíváncsiak vagyunk egy adott dolog keresettségének nagyságára, tendenciájára, akkor többféle megoldást is választhatunk.
Egyrészt megvizsgálhatjuk például a Google keresőtábláján, hogy az adott kifejezésre hány szótalálat esik.
A szájmaszk kulcsszóra történetesen tekintélyes mennyiség, 2 660 000 találat kerül elő a weben.
(Ez nem azt jelenti, hogy ennyi honlapon fordul elő, hanem azt, ennyi szó van összesen a keresőóriás látómezejében.)
A szó keresettségét is megállapíthatjuk, ha a Google Ads szókereső eszközével kutakodunk, sőt azt is megtudhatnánk, hogy egy-egy kattintásért mennyit kellene fizetnünk, ha erre a szóra - pontosabban az e szó által tükrözött termék eladása kedvéért - akarnánk honlapunkra látogatókat csábítani. Minél többen kínálják áruként a "szót", annál nagyobb a verseny - annál drágábban szerezhetünk meg egy-egy kattintást.
A keresettség tendenciájának nyomon követésére nagyszerű eszköz a Google Trends. Vizsgáljuk is meg, egy év távlatában hogyan alakult a weben, magyar nyelven a szájmaszk szóra a keresés:
A szájmaszkok iránt tavasszal óriási volt a kereslet és a vírusjárvány második hulláma újra felélesztette az igényeket. Forrás: Google Trends 2020.09.18.
Ebben az öt megyében nagyon keresik a szájmaszkokat
Ám annak is érdemes utána néznünk, hogy hol keresik ezt az egészségügyi terméket a leginkább. Íme:
Napjainkban a "három nevű" megyék, Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron lakossága, intézményei keresik legintenzívebben a weben a szájat és az orrot eltakaró egészségügyi terméket, a szájmaszkot
Egyes kutatók szerint a vírus terjedését jól jelzi előre, ha magas a szájmaszk keresettsége, akkor ott fog nőni leginkább a közeljövőben a fertőzések száma. Most ezt magunk is nyomon követhetjük.
Szájmaszkhoz kapcsolódó keresések
A Google Trends kapcsolódó keresések tábláját szemlélve az a mondás jutott eszembe: magad uram, ha szolgád nincs!
A szabásminta kiugró keresettsége nem a bolti eladások, hanem a saját készítésű maszkok erős gyarapodását prognosztizálja.
A szájmaszk témaköre differenciált megközelítésekről tudósít. A rendelés, a saját készítés mellett a minőség differenciáltsága is megjelenik, lásd mosható szájmaszk illetve ffp3-as minőség magas keresettsége.
A szájmaszk iránti keresettség növekedése az eddiginél fokozottabb védekezés iránti társadalmi igényt tükröz és ennyiben mindenképpen pozitív a tendencia. A tavaszhoz mérten erősebb differenciáltság a keresésekben arról tanúskodik, a témában mélyebbek már az ismeretek. (A járvány kezdetekor az ffp besorolásokat még csak tanultuk.)
Most már csak azt kell elérnünk, hogy a maszkviselést ne az előző bejegyzésben leírt nagyvonalúság jellemezze, mindannyiunk jól felfogott érdekében! > Maszkviselés: tiszta Amerika
***
A Google Trends eszközéről bővebb ismeretek itt szerezhetőek meg: Trendek rendje: Google Trends
A bejegyzés témáját kiegészítő bejegyzések: