Pécs és a lakatfal
Pécs és a lakatfal újbóli felfedezése
Örömmel olvasom, hogy Pécs hivatalos idegenforgalmi szakemberei vinnék a város hírét csalogatóbban, messzebbre s mélyebbre is, és ebből az alkalomból újra felfedezték a lakatfalat.
Sőt, erős hangsúlyt fektetnek rá, még jelképként is használnak egy nyitott lakatot, jelezve: nyitva a város szíve, nyitva a látogatók előtt a vendégszerető város is!
Az előző városvezetés, a fideszes is foglalkozott a lakatfallal - csak kicsit másképpen. A szerény kis szerelmi lakatok közé ünnepélyes keretek között felrakták a város „bazi nagy” lakatját, mert egyik-másik hatalom az ilyesmit nagyon szereti: rátelepedni még a szerelemre is, vagyis a nagyság, a hatalom dölyfös lakatjával betakarni a civilek lakatjait, átvitt értelemben uralni az életüket.
Forrás: A bazi nagy magyar lakat
De most elvileg másról van szó!
Reális tér-e a virtuális tér?
Őszintén szólva fészkel bennem egy kis bosszúság, hiszen számos írásommal igyekeztem a lakatfal révén messzire vinni Pécs hírét, tíz évvel ezelőtt még a valóságos tér és a virtuális tér kapcsolatára is felhívtam a figyelmet, ami akkoriban még nem volt annyira kézenfekvő, mint napjainkban. A pécsi lakatfal és a virtuális tér.
Egyebek között ezt írtam:
„Ám én nem is erről akarnék beszélni (mármint arról, hogy egymillió látogatót ígértek a szervezők a 2010-es Európa Kulturális Fővárosa programjaira), hanem arról az online marketing lehetőségről, amely a lakatfalban potenciálisan benne van.
Azt szoktuk mondani Brent Marhall nyomán: Az internetes marketing beszélgetés, dialógus, a reklám viszont természeténél fogva monológ.”
Tapasztalatom szerint a blogban felkínált “lakatfalas téma” számos kérdést indukált attól kezdve, hogy mikor tették fel és miért az első lakatot egészen odáig, hogy pontosan hol található.
Lakat ügyben linkek sokasága keletkezett, amelyeken bebarangolhatjuk a fél világot...
A virtuális tér számos funkcióval ruházható fel. Kulturális tér, eladói tér, a játék, a kommunikáció, a politikai-közéleti demokrácia színtere is lehet.”
És ha ügyesen bánnak a lakatfal kínálta lehetőséggel a város mai vezetői, akkor abból egy jó kis városmarketing is kisülhet.
A szerelmi sóhaj
Jómagam gerillamarketinges beütéssel a szemléletemben 2010-ben még a lakatfal kézzel fogható objektumánál is merészebb kihívásra tettem felajánlást, felvállaltam a pécsi szerelmi sóhajok feletti védnökséget.
Persze, az ilyesmi már nagyon messze van a hivatalos városmarketing olykor lakat-rozsdás felfogásától :-)
***
Témánkhoz, a városmarketinghez kapcsolódik: