Gerillamarketing

2020.máj.15.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

Viselkedési marketing

osszefogas.JPG

Mottó: „A marketing nem csata, nem háború, még csak nem is verseny. A marketing nagyvonalú tett: segít a problémák megoldásában."
Seth Godin

Az emberek tudják, hogy autóvezetés közben veszélyes a mobiltelefonálás – világszerte mégis minden nap milliók nyúlnak a volán mögött - akár nagy sebesség mellett is - a mobiljuk után.
Dan Ariely klasszikus példája ez, amellyel a viselkedési közgazdaságtan alapjait igyekszik lerakni, megalapozni és közénk szórva népszerűsíteni.

Tovább

A koronavírus nyomában: munkaerő hiányból munkanélküliség

epites.JPG

Mottó:
„Munkám során azt tapasztalom, hogy az újonnan épülő lakások és házak jó, ha 10%-os arányban felelnek meg a minimális szakmai követelményeknek...
Nem egy esetben már akkor csőtörés bemérésre kérnek segítséget tőlem, – mikor még át sem adták az épületet, vagy éppen a költözködő tulajdonossal kerülgetjük egymást.
A szakember hiány jelenleg már olyan méreteket öltött, hogy aki már megkülönbözteti a jobb kezét a bal kezétől, – az már szerelőnek minősül.” - írja szakmai blogjában egy műszeres csőtörés beméréssel foglalkozó mesterember. 

- A koronavírus járvány nyomán milyen változások mutatkoznak? Hazatért-e külföldről a tapasztalatokkal megerősödött munkaerő? Ha igen hasznosul-e a többlet tudásuk? - kérdem Bogdanovits Pétertől, az Aarenson Consulting fejvadász cég ügyvezetőjétől.

Tovább

Müller Cecília szájával ki beszél?

maszk.JPG

Politikai álarcosbál

A kormánykritikát is felvállaló médiumok tévednek. Minapi címadásuk egy tévedésen alapul, melynek a lényege az, hogy azt gondolják, amit Müller Cecília mond, azt tényleg ő mondja!
Éppen ezért adtak ilyen címeket ama bizonyos eseménynek, amelyről alább pörög majd a szó:

  • Müller Cecília beleszállt a New York Timesba, miután a magyar helyzetről közölt riportot (444.hu)
  • Müller Cecília csúnyán kiosztotta a New York Times-t, miután azok a magyar helyzettel foglalkoztak (Nyugati Fény)
  • Müller Cecília kiosztotta a New York Times-t (Startlap)
  • Müller Cecília beolvasott a New York Timesnak! (OLKT)
  • Müller Cecília üzent a New York Timesnak: foglalkozzanak inkább az amerikai helyzettel (Ellenszél)

Tovább

A koronavírus blog- és honlaptemetőt nyit

kommunikacio.JPG

A koronavírus gyors és brutális változásokat okoz az interneten is

Mint nyitóképünkön a Google Trends ábrája példaként mutatja, Magyarországon a weben hirtelen, egyik napról a másikra megugrott az érdeklődés a közösségi, csoportos kommunikáció iránt.
A Skype, a Facebook Messenger, a Zoom szinte varázsütésre „kilőtt”, s a megszokott keresések sokszorosát produkálta.

Tovább

A koronavírus és a pártszimpátia

koronavirus.JPG

A pártszimpátia hatása az ítélőképességre

Jay Van Bavel roppant izgalmas előadást tartott a TED keretein belül Irracionálissá tesz-e a politika? címmel.
Mielőtt megállapításának lényegét ismertetném, hadd áruljam el, hogy állításainak igazát egy facebook bejegyzésemre adott reflexiók alaposan megerősítették. Ez a bejegyzésem a koronavírus terjedésének területi adatait eltitkoló állami magatartásról szólt.

Tovább