Linképítéssel erősítsd a honlapod elérhetőségét

linkhháló, linképítés - Gerillamarketing blog

Mi is az a link és linképítés a weben

A link egy olyan elem egy weboldalon, amelyre kattintva átirányít egy másik weboldalra vagy ugyanazon az oldalon belül egy másik részre. A linképítés pedig azt a folyamatot jelenti, amikor egy weboldal tulajdonosa igyekszik minél több és minőségibb linket szerezni a saját oldalára más weboldalakról.
A link egyszerre út és erő. Vagyis megmutatja, hogy merre menj, hol találod azt a tartalmat, amit a szövege (anchor text) ígér.

Másfelől linkerőt is ad a megcélzott oldalnak. Ez úgy értendő, hogy a keresők (a Google, a Bing, a Yandex...) előnyben részesíti azokat a honlapokat a keresőtáblán (SERP) amelyekre több link mutat értékes webhelyekről.
(Ezek persze dofollow linkek. Adhatunk nofollow attribútumot is, ami azt jelenti, hogy üzenjük a keresőnek, hogy ezt a linket ne kövesd. Ilyenkor a link csupán utat képvisel, erőt nem.)

A linképítés célja

A linképítés célja, hogy növelje a weboldal látogatottságát és rangsorolását a keresőmotorokban.
A linképítés egy olyan keresőoptimalizálási részfolyamat, amely szakértelmet és tapasztalatot igényel. A linképítés nem csak arról szól, hogy minél több linket gyűjtsünk be, hanem arról is, hogy milyen minőségű és mennyire releváns linkeket kapunk. A rosszul végzett linképítés akár hátrányos is lehet a weboldal számára. Ezért érdemes lehet szakember segítségét kérni a linképítés tervezésében és végrehajtásában.

A linképítés szabályosságára érdemes figyelni

A biztonságos linképítésnek azok az alapelvei, amelyek segítenek a weboldaladnak minőségi és releváns hivatkozásokat szerezni más oldalakról. A linképítés fontos része a keresőoptimalizálásnak (SEO), mert befolyásolja a weboldalad rangsorolását a keresőmotorokban. Néhány alapelv a következő:

  • Kerüld a mesterséges vagy manipulatív linképítési módszereket, mint például a fizetett linkek vagy a linkfarmok. Ezek sértik a keresőmotorok irányelveit és büntetést vonhatnak maguk után.
  • Válassz olyan linkpartnereket, akiknek az oldala kapcsolódik a te témádhoz és magas minőségű tartalmat kínálnak. A linkek értékét nem csak a mennyiség, hanem főképp a relevancia befolyásolja.
  • Készíts olyan tartalmat, ami érdekes, hasznos és megosztásra ösztönöz. A legjobb linkek azok, amelyeket természetesen kapunk más oldalaktól, mert értékelték a tartalmunkat.
  • Használj különböző típusú linkeket, mint például szöveges linkek, képes linkek vagy infografikák. A linkprofilod sokszínűsége növeli az esélyedet arra, hogy elérj több látogatót és potenciális ügyfelet.

A link felépítése általában az alábbi részekből áll:

  • Protokoll: Ez határozza meg, hogy milyen módon kommunikál a böngésző a szerverrel. A leggyakoribb protokoll a HTTP vagy HTTPS, ami a Hypertext Transfer Protocol (vagy Secure) rövidítése.
  • Domain: Ez azonosítja a weboldal tulajdonosát vagy szolgáltatóját.
  • Útvonal: Ez mutatja meg, hogy a weboldalon belül melyik alkönyvtárban vagy fájlban található az adott erőforrás.

Érdekes szempontunk lehet, hogy a linkelés tulajdonképpen a szabadságunk kiteljesedését jelenti a weben, hiszen csak akkor vagyunk a weben szabadok, ha üzeneteink szabadon áramlanak és el is jutnak a megcélzott közönséghez, a célcsoportunkhoz!