Gerillamarketing

2008.jan.06.
Írta: EL LOBO - A farkas 11 komment

Gerillamarketing és Wikipédia

A gerillamarketing címszó kiegészítése

Ma bejegyzéssel egészítettem ki a Wikipédia GERILLAMARKETING címszavát. Szó szerint ezt írtam:

A gerillamarketing különös válfaja az Interneten a keresőkben megvalósuló '''osztagtámadás''', amikor valamely kifejezésre kapott találatok feltűnő hányadát egy cég, személy, esetleg egy csoport valósággal kisajátítja magának. A magyar Interneten is dúl ilyen jellegű gerillaharc,  éppen a GERILLAMARKETING szó "birtoklásáért", a Google keresőben. 
Egyfelől a gerillamarketing.lap.hu-t birtokló és kisajátító ReVISION társaság (a marketing megfogalmazása szerint, mint piacuraló), másfelől El Lobo - A farkas, azaz a Bognár Stúdió (mint követő, támadó) között.
---

Kíváncsi leszek, mi fog történni! Ezzel most ugyanis nyilvánvalóvá tettem a látens helyzetet, s feladtam a leckét a műpartizánoknak!

***
P.S. 2020.08.07.
Az ún. osztagtámadást ma már - és régebb ideje is - nem tartom szabályos eljárásnak és nem is alkalmazom.
A gerillamarketing pont lap pont hu-t már más "gazda" birtokolja, normális elvek szerint.
A gerillamarketing fogalom megismeréséhez inkább ajánlom:
> Gerillamarketing Pécs

A gerillamarketing a lükék marketing fogása?

Mi nem gerillamarketing

Gerillamarketing címszó alatt annyi marhaság kél mostanában el, hogy az ember kezdi szégyenleni kicsit, hogy neki is vannak gerillamarketinges "beütései", ügyfeleket szolgál (meg magamagát) gerillamarketinges módszerekkel, a baráti szívességekről már nem is beszélve.

Ám szégyenkezés helyett tisztázzunk inkább néhány dolgot!

Tovább

A blog-posztlopás nem gerillamarketing

Gerillamarketing és tisztesség

A gerillamarketing nem ellentétes fogalma a tisztességnek, így egy blog posztjainak kéretlen másodközlése nem gerillamarketing

Elhűlve látom, hogy két blogom posztjairól - egy adott blogban - másolat születik, s bár feltünteti a "másodközlő", honnan vette ki a posztot, sőt kegyesen linket sem sajnál küldeni - azért mindez az akaratom, a szándékom ellenére történik! Magyarán ez posztlopás.
Az egész blog egy "gyűjtőhely", a blog gazdája szemernyi gondolattal nem járul hozzá a net gyarapodásához, csupán "összegyűjti" a keresőoptimalizálás, a SEO, a keresőmarketing témakörében írt posztokat.

Gyanítom, az a tucatnyi szerző, akiknek a lekoppintott írásával szintén ott találkozhatunk, szintén nem örvendezik, s szintén nem adott engedélyt erre a megoldásra. Már csak azért sem örülhetnek, mert néhányukat a keresőkben már megelőzte az általam kalóznak tekintett "gyűjtőblog". Méghozzá akár a saját maguk által írt poszttal!

Jelezném, az igazi gerillamarketing nem keverendő össze az ilyen típusú megoldásokkal!

Nagyon remélem, hogy a Google észre fogja venni a nyilvánvaló hamiskártyás megoldást.

***

 

Színek

Színek dimenziói

Év vége felé a gerillamarketinges is kienged kicsinyt, hogy átadja magát mondjuk a színeknek, a karácsony fényeinek, majd szilveszterkor a különféle tüzijátékoknak, a kifényesített városok látképének.

Persze a színeknek más dimenziói is léteznek nem csak az, amelyet a mindennapi életben megszoktunk. Semmi rendkívüli nincs abban, ha egyesületeket, vállalatokat, pártszerveződéseket a színükről is képesek vagyunk beazonosítani.

Színek a kommunikációban

Ha kommunikációs cégekről van szó és azt mondom: "magenta" - mindenki tudni fogja, melyik cégre gondoltam.
Ugyanígy, ha politikáról van szó mindenki tudni fogja, kik a "rózsaszínűek" és kik a "narancsosok". Persze, azt tudnunk kell, az élet mely területéről beszélünk, mert "narancsosok" alatt a holland fociválogatott képe is beugorhat, ménkő nagy gólok emlékével.

Színek és pszichológia

De mondom, e megszokott dimenzión túl is fontos szerep jut a színeknek. Nézem az Active Light hivatalos forgalmazójának honlapját - Fényterápia - és látom, egy-egy színhez milyen fogalmakat társít az orvostudomány és a pszichológia.

A kék például a nyugalommal, a vörös az erővel és az energiával, a zöld a békével és a koncentrációval párosul.

Az ibolya lilája (vagy az újpesti focistáké? :-) ) az inspiráció és a tudás szinonímájaként jelenik meg.

Így, év végén, nekem most a békesség zöldjére van leginkább szükségem...

süti beállítások módosítása
Mobil