Hol legyen a linkünk a blog szövegében?

A linkek biztosítják a kapcsolódásunkat a világhoz, utat mutatnak az adott témában való elmélyüléshez, vagyis a több tudáshoz.
Linket nem csak adni, de kapni is jó, hiszen ez növeli a blogunk értékét, erősíti a helyünket a keresőtáblán - említem ezt azért, hogy a keresőoptimalizálás fontos szempontját is figyelembe vegyük.
De hol legyenek a korábbi bejegyzéseinkre illetve a külső forrásokra mutató linkek a szövegünkben?

A logika hová tenné a linkeket?

A logika azt súgná, hogy a szövegben oda tegyük a linkjeinket, ahol azoknak a tartalmi szükséglete jelentkezik.
Azonban igen erősen mérlegelnünk kell!
Vajon jellemző-e a blogolvasókra (de akár az online cikkeket is ide vehetjük), hogy megszakítják bejegyzésünk olvasását, átmennek a link által kikövezett úton egy másik webfelületre, aztán onnan visszajönnek, olvassák sorainkat a következő linkig, ahonnan aztán megint el - és így tovább.
Nos, az olvasók nem ilyenek!
Éppen ezért jómagam csak a legszükségesebb esetben teszek linket a szöveg belsejébe.

A linkek többségének igazi helye a blogbejegyzések végén ideális

Aki eljut olvasóink közül a bejegyzés végéig, azt tényleg érdekelte a téma (és jómagunk sem gördítettünk túl sok akadályt ennek megakadályozására). Ha tovább akar kutakodni, akkor örömmel fogja venni az ennek elősegítését célzó linkeket!
Tapasztalataim alapján felrajzoltam egy hatékonynak tudott blogbejegyzés-struktúrát. Láthatjuk, hogy ebben a struktúrában is a bejegyzés végére helyeztem a linkek csoportját. (A szakmai cikk megjelölés mellett található linkek a témában írt saját bejegyzéseimre utalnak. Aki kedvet érez hozzá, az ezek alapján egy valóságos nyári blogger kurzust teljesíthet.)

blogstruktura.jpg

Link persze számtalan féle van.
Akit ez a részterület részletesebben érdekel, annak írásom végén hadd javasoljak linkeket :-)
A bejegyzésünkben elhelyezett linkekről érdemes tudnunk, hogy hierarchiát építhetünk ki. Ha ugyanarra az url-re egynél több linkünk mutat, akkor a Google az elsőt fogja figyelembe venni.
Ha valamelyiket bolddal (kövér fonttal) kiemeljük, a kereső azt fontosabbnak fogja tartani a többinél.
Az olvasók általában a sorrendben első linket többen kattintják, mint a másodikat és így tovább.

És akkor jöjjenek a linkek!

Keresőoptimalizálásról a gerillamarketing blogban: