A rejtőzködő DK-szavazó sikere
Ágikák és politikusok
Igen, a 2019-es EP-választás magyarországi győztese a rejtőzködő, a Demokratikus Koalícióra szavazó polgár, méghozzá kettős értelemben is.
Egyfelől azért, mert máris az ellenzéki oldal vezető erejévé emelte a DK-t, másfelől pedig azért, mert gyakorlatilag előzmény nélkül, mondhatnánk rejtve-lopózva, mintegy gerillaként mért csapást a Fidesz kétharmadára és a se hús, se hal MSZP-re.
A gigantikus siker reménye annyira rejtve maradt még a párt előtt is, hogy még fotójuk sem volt a negyedik befutójukról, Ara-Kovács Attiláról.
A rejtőzködő DK-szavazó így bizakodva tekinthet a jövőbe, értve ezalatt az őszi önkormányzati választásokat, de egyelőre nem is gondol a vidéken tapasztalható, a lakosság körében potensnek tartott, az önkormányzatok irányításában jártas szakemberek, politikusok, káderek hiányára.
Az egyik kérdés tehát ugyanaz, mint az MSZP-nél: vajon Ágikákkal helyettesíthetőek-e a felkészült, művelt, karizmatikus politikusok!
Az EP-választás egy különös DK-s vetülete
Gyurcsány Ferenc minden ízében revansra vágyik Orbán Viktorral szemben. A személyes bukás-sértettség mellett ott a népéért aggódó politikus szenvedélye is – remélem, joggal feltételezhetjük e két motívum Bánk báni együttállását.
A 2019-es választás és a siker emblematikus vezéralakja a DK-nál Dobrev Klára volt. Vagyis Gyurcsány hátra lépett egyet – és ez más tényezők mellett máris szavazatokban mérhető sikert hozott.
Ha Gyurcsány Ferenc arra a – véleményem szerint – helyes következtetésre jut, hogy ő személyesen nem győzheti le Orbánt és rendszerét, de a háttérből irányítva mással legyőzettetheti, akkor például Dobrev Ferencként (nem elírás) egyszer talán győzhet is!
Ceglédi nekiment a közvélemény-kutatóknak
Látva a végleges eredményeket, az ATV műsorában Ceglédi Zoltán kifakadt a közvélemény-kutatókra, egyfelől a propagandaként használt, csapnivaló publikációik miatt, másfelől amiatt, hogy képtelenek a valóságos erőviszonyok mérésére.
Hogy a módszerek finomításra szorulhatnak, abban az is megerősít, hogy előző bejegyzésemben, a választás előtt, az online marketing módszereivel az egyik meglepetést, amit a Momentum szereplése jelentett, illetve az LMP sajnálatos bukását ki tudtam szűrni és közzé tudtam tenni.
Korábban arról is hírt tettem közzé, hogy ugyancsak online marketing módszerrel, kulcsszókutatással sikerrel jósolták meg Amerikában Trump győzelmét.
Tehát egyetértve Ceglédi Zoltánnal azt mondhatom: volna lehetőség új módszerek bevetésével a közvélemény-kutatások árnyalására, egyes pontokon a finomhangolásra.
***
A témába vágó bejegyzések: