A gerillamarketing a lükék marketing fogása?

Mi nem gerillamarketing

Gerillamarketing címszó alatt annyi marhaság kél mostanában el, hogy az ember kezdi szégyenleni kicsit, hogy neki is vannak gerillamarketinges "beütései", ügyfeleket szolgál (meg magamagát) gerillamarketinges módszerekkel, a baráti szívességekről már nem is beszélve.

Ám szégyenkezés helyett tisztázzunk inkább néhány dolgot!

A gerillamarketing nem azt jelenti, hogy nem kell ismerni a marketing tudományát, tehát a gerillamarketinges nem iskola és könyvtár helyett jár az erdőbe szakállt növeszteni! Ezek előtt vagy ezek után járja a dzsungelt, beszélget a majmokkal meg az oroszlánokkal vagy feni a machetéjét elefántra.

Kotler, Al Ries, Jack Trout, Levinson, Moss, Pratkanis és Aronson

Tehát a dzsungelben eltöltött időkön kívül Kotlert, Al Riest, Jack Troutot, Levinsont, Mosst, Pratkanist és Aronsont olvas, meghallgat néhány előadást - eltűnődik a világ folyásán majd eztán cselekszik.

Ezt, legyen bármennyire is éles a bozótvágó kése, nem pótolhatja az önbizalom!

Tehát nem gerillamarketing a blog hozzászólásokban elhelyezett spam, nem gerillamarketing a posztlopás, egyáltalán semmi nem gerillamarketing, amiben nincs lelemény, felhívó jelleg és valamiféle pszichológiai tudás.

Tehát az a felfogás, amely az ökörséggel, a felkészületlenséggel, a trehánysággal, a szemétséggel, a normális emberi szabályok durva megsértésével párosítja a gerillamarketinget, az tulajdonképpen tahóság.

Ha nem voltam esetleg közérthető, akkor mondok egy példát az érzékletesség kedvéért: a mai magyar labdarúgás nem gerillafoci!
Világos?

***

Kapcsolódó bejegyzések:

 

GYIK:

A gerillamarketing alapja, hogy nem a költséges kampányokra épít, hanem kreatív és szokatlan módszerekkel próbálja felkelteni a figyelmet. A cél az, hogy kis ráfordítással is emlékezetes élményt nyújtson, amelyről az emberek beszélnek és továbbadják egymásnak. Ez a szemlélet különösen előnyös kisvállalkozásoknak, akik nem rendelkeznek nagy reklámbüdzsével, de képesek ötletes, meghökkentő és újszerű megoldásokkal kitűnni a versenytársak közül. Így a kreativitás sokszor fontosabb tényező, mint maga a pénz.
A gerillamarketinget gyakran a kisebb vállalkozások hatékony eszközeként emlegetik, mert lehetőséget ad arra, hogy alacsony költségvetéssel is nagy hatást érjenek el. A hagyományos hirdetési felületekhez képest a kreatív és figyelemfelkeltő akciók sokkal inkább alkalmasak arra, hogy a fogyasztók emlékezetébe égjenek. A kis cégek így képesek egyenlő fegyverrel versenyezni a nagyobb szereplőkkel, feltéve, hogy képesek innovatív és újszerű megoldásokat alkalmazni, amelyek meglepik és bevonják a célközönséget.
A hagyományos reklám többnyire a pénzre és a széles lefedettségre épít, míg a gerillamarketing sokkal inkább az ötlet erejét használja. Nem televíziós vagy óriásplakátos kampányokra támaszkodik, hanem kreatív akciókra, váratlan meglepetésekre vagy szokatlan közegben megjelenő üzenetekre. A cél nem az, hogy mindenkit egyszerre elérjen, hanem hogy a célcsoportban beszédtémát generáljon és szájról szájra terjedjen. Így egy kisebb költségvetésű kampány is képes nagy hatást kiváltani, ha jól kivitelezett.
A kreativitás a gerillamarketing szíve, hiszen éppen az adja meg a kampány különlegességét és figyelemfelkeltő erejét. Egy jól kitalált ötlet képes többet elérni, mint egy drága reklámfelület, mert az emberek hajlamosak megosztani az élményt másokkal. A fogyasztók értékelik az újszerűséget, az ötletességet és a humoros vagy meglepő megközelítést. Ha a kampány képes kilépni a megszokott keretek közül, az hosszabb távon is nyomot hagy a közönségben, és ezzel valódi piaci előnyt biztosít a vállalkozás számára.
A gerillamarketing célja, hogy érzelmi reakciót váltson ki, amely hosszabb ideig emlékezetes marad a fogyasztók számára. Az emberek nagyobb valószínűséggel beszélnek róla, ha valami szokatlannal találkoznak, és ez a szájreklám hatékonyan növeli a márka ismertségét. A fogyasztókban kialakulhat egy pozitív asszociáció a kreatív megoldások miatt, ami javíthatja a márka megítélését és lojalitását. Így a gerillamarketing nem csak rövid távon vonzza a figyelmet, hanem hosszabb távú kapcsolatot is építhet a vásárlókkal.