A SEO faék egyszerűségben

A SEO, a keresőoptimalizálás és a valóság

Mielőtt túlságosan elvetnénk a súlykot a SEO, a keresőoptimalizálás, a keresőmarketing tárgyában, érdemes kicsit elgondolkoznunk a mottóban felmutatott sorokon.

seo-tendenciak.JPG

Keresőoptimalizálás a faék egyszerűségtől a túlbonyolításig

Mottó: "Keresőoptimalizálás és a sóbányák...: „Több ezer találat lesz. Csak nagyon erős szerek hatása alatt képzelhetjük azt, hogy a mi cégünk lesz az első találat.”
Seth Godin: Na, ez már marketing!

A fentebb említett szerző pengén rávilágít: nem lehet a sok száz vagy sok ezer, sőt tízezer honlap mindegyike első a keresőben. S tegyük mindjárt hozzá, a vágyott első tíz-húsz találat között helyet foglalni sem lesz könnyű feladat.

Akarni és ígérni mesés helyet a Googleban - könnyű!

A fentiek ismeretében kell értelmeznünk a pompás ígéretekkel felturbózott hirdetéseket, e-mail cunamikat, amelyek első helyet ígérve gyűjtenék a pénzt.

Az ezen helyzet felismerésétől vezettetve néhány marketing guru már hosszú évek óta a SEO, vagyis magyarul a keresőoptimalizálás haláláról beszél.
Ám nekik sincs igazuk.

Megint más megrendelők, nagymenő vállalkozások viszont a kereső találati tábláját (SERP) teljességgel uralni szeretnék. Első helyet akarnak a hirdetések között (Google Ads), a Helyi találatokban (Google Bussiness) és az organikus találatok között sem adnák alább!
Ez már igazi gyilkos versenypálya, kegyetlen pénzek mozgatásával.

Meddig mehet előre a keresőben egy honlap?

Jómagam azon az állásponton vagyok, hogy a keresőkben odáig lehet felvinni egy céget, ameddig azt a cég állapota megengedi. Vagyis oda, ahol a helye van!
Ez nem túl népszerű felfogás, mert nem ígér gyors forgalmat és mesebeli pénzeket sem, sőt Bahamákon eltölthető nyaralás sincs a haszonba ágyazva. Viszont a vállalkozásnál felhalmozott marketing ismereteket, a cég összefogottságát feltételezi az előre haladás.
Szakszerűen megfogalmazva: a cég identitásaCorporate Identity; vállalati magatartásaCorporate Behavior; a kommunikációs tevékenysége, Corporate Communication és az arculattervezése, Corporate Design együttesen a meghatározó.

Faék egyszerűségű SEO

Markáns tendencia az egyszerűsítés.
Mivel a description meta tag, azaz a honlap leírása közvetlenül nem vesz részt a honlap helyfoglalását meghatározó elemekben, ezért azt sokan elhagyják. Pedig ez a keresőben tartalmánál fogva kívánatossá teheti a honlapunkra, blogunkra, webáruházunkra kattintást.

Példa. Ha beütjük a keresőbe a gerillamarketing szót, a most olvasott gerillamarketing.blog.hu blog ott így mutatja meg magát.

gerillamarketing-serp.JPG

Ez az üzenet - hasonlattal élve - a kirakatom. Ezt nem bízom a Google automatájára, amely nagy valószínűséggel az első mondatot vinné ide. Márpedig a kattintás aranyat ér, a közlendőm eljut az olvasóhoz - ez is nagy érték. Vagyis indirekt módon mégiscsak hatni fog a leírás (description) a besorolásra. Így azokon a bloghelyeken és azokon a honlapokon, ahol ennek beállítására lehetőségünk van, ne takarékoskodjunk a kitöltésre szánt szellemi energiával és idővel.

Ugyancsak megtakarítják sokan a heading 1-6 közötti használatát (mondjuk úgy, a fejezetek struktúrába ágyazását). Mivel a legértékesebb elemnek a h1-et tartják, minden cím-fajta h1 lesz.
Elveszik a struktúra szépsége, a tartalom látható szerkezete.

Erre is mutatok egy általánosított példát. (Forrás: A címsor tagekről a keresőoptimalizálás során) Ilyen lehetne egy szépen kidolgozott struktúra:

cimsor-tagek.jpg

Elújságírósodó blogok

Meglehet, nincs igazam, de a blog műfajának egy jelentős része is egyfajta általános egyszerűsödés felé mutat - "elújságírósodik".
Nincs finom struktúra, képi mozgalmasság - népiesen szólva se kép, se hang - csak a szöveg. Erre van igény, ezt egyszerűbb művelni.

Nagyon sokan megkímélik magukat a belső linkek feltérképezésétől és a kapcsolódó bejegyzések felkínálásától. Ez is egyfajta szűkítő tendencia. Pedig ha valakinek tetszett az írásunk, az könnyen vágyhat újabb élményre a klaviatúránk billentyűitől. Márpedig az oldalon töltött idő, a látogatásszám SEO tényező!

A SEO amúgy túlbonyolított

Ha minden Google által közzétett szabályt betűről-betűre meg akar valósítani valaki, az joggal fogja túlbonyolítottnak tartani a keresőoptimalizálást. Maradjunk annyiban, hogy a jó tartalom, a megbízhatóság, a kivívott tekintély, a webegység gyors betöltődése, a széles körben linkkel megerősített szavazatok ereje és némi ismeretanyag mindenféle tudományágakból mégiscsak elegendő lesz a sikerhez.

***

A keresőoptimalizálásról korábban a blogban (azaz belső linkek!):

És példák a "kinti" világból: