Az EP-választás kampányhajrájának interneten mérhető eredményei

A Gerillamarketing blog olvasói számára nem ismeretlen megközelítés, hogy felületünkön a politika területéről, így a pártok tevékenységéről, kampányainak állásáról másutt szokatlan szempontokból, az online marketing, a keresőmarketing, a SEO eszközeinek felhasználásával vizsgálódunk.

Így most csak röviden a Google Trends eszközének használatáról. Azt vizsgálhatjuk, hogy egy-egy dologra, tárgyra, fogalomra vonatkozóan az internetes keresések egy meghatározható időtávban hogyan alakultak, nőttek vagy csökkentek.
Ám több dolog egymáshoz viszonyított keresettségi arányait is kimutathatjuk.
Az így kapott eredmények nem helyettesíthetnek más kutatásokat például a pártpreferenciák, vagy a várható választási eredmények világából, de azokat elmélyíthetik, színesíthetik.
Vágjunk is bele a 2019 évi EP-választások témájába!

Futottak még kategória

A közvélemény-kutatások három pártot jelölnek a nem igazán izmos esélyekkel rendelkezők közé, jelezve, hogy a Momentumnak van esélye mandátumszerzésre, az LMP-nek és a Kétfarkú Kutyapártnak nincs.
Nézzük meg a Google Trends segítségével, hogy az utolsó egy hónapban, hogyan alakult a három párt iránt a keresés a weben Magyarországon, és a "győztest" majd emeljük is ki a futottak közül.

futottakmeg-partok.JPG

Azt láthatjuk, hogy ábránk visszaigazolja a közvéleny-kutatók vélekedését annyiban, hogy a Momentum folyamatos havi vezetés mellett a véghajrában messze jobban fordította maga felé a webes érdeklődést, mint konkurensei.

Országos helyzetkép az internetes keresésben

 

orszagos-keresettseg.JPG

Önmaga eredményéhez viszonyítva az ábra tanúsága szerint a véghajrában erősíteni tudott a Fidesz, a Jobbik és a Momentum is. Az MSZP-nek és a DK-nak országos szinten ez kevésbé sikerült jól.
Egyes közvélemény-kutatók a DK-nak a véghajrára megizmosodó erősödését mérték, de erre a grafikonon nem látunk jeleket.
Világosan kitűnik, különösen az ábra bal oldalán, lent látható átlagból, hogy a Fidesz nagyon erős nyertese a kereséseknek.
Az is kitetszik, a Momentumot nagyon is érdemes volt kimenteni a futottak még kategóriából.

Vajon miképpen fest Budapest

budapest-partok.JPG

A Fidesz vezetése egyértelmű a fővárosban is!
Az ellenzéki pártok köréből kiemelkedik a Momentum képessége, hogy magára fordítsa a weben szörfözők figyelmét.
Láthatjuk, hogy a Jobbik valóban gyengébb szempontunkból Budapesten, mint partnerei-riválisai, A DK és az MSZP-P (amely pártot  technikai okokból P-nélkül tudjuk csak a keresésekben figyelni, ugyanis nincs ember, aki MSZP-P néven bóklászna az interneten információkért.)

Ha arra kellene tippelnem a fenti táblák alapján, hogy melyik párt okozhat meglepetést az eredményeivel a közvélemény-kutatások átlagos eredményeihez képest, akkor a Momentumra fogadnék.

***
Más szempontú, néhány nappal korábbi, ugyancsak az EP választással kapcsolatos táblák és értékelések:
Google Trends: aktivitás az EP-választás előtt

Korábban a Google Trends eszközével mértük a Gerillamarketing blogban: