Hogyan tegyünk tönkre egy honlapot

repulok.JPG

Természetesen nem mások honlapjának tönkretételéről pörög itt a szó, hanem arra fogok példát mutatni, hogy a saját honlapunknak hogyan áshatjuk meg az online sírt.

Mint köztudott – vagy ha nem, akkor most lesz éppen azzá :-) – nemzetközi felmérések szerint városok honlapjainak böngészésekor a weben kutakodó ember a reptér menetrendjére, az időjárásra és a szálláslehetőségekre a legkíváncsibb.

Reptér, időjárás, hotel

Világos, hiszen érdemes tudnunk, hogy milyen idő fogad majd minket amikor a célállomáson leszállunk a gépről. Példának okáért nehogy esernyő nélkül utazzunk oda, ahová éppen vihar csap le sűrű esővel. Az sem mellékes, mikor érkezünk oda és mikor indul gép visszafelé.
De az is igen fontos szempont utazás esetén, hogy van-e még az adott városban szabad szoba az általunk kívánt hotel osztályában.
Ez utóbbit akár csillagokkal is kifejezhetjük, hogy mondjuk a négycsillagos hotelekért vagyunk oda, de manapság már ez az információ sem elég, tudnunk kell, hogy vihetünk-e kisállatot, hogy dohányzó vagy nem dohányzó a szálloda, mennyire van messze a belvárostól és így tovább. A füstöt utáló nyilván haraggal távozik a recepciótól, ha a honlap elfelejtette volna arról tájékoztatni, hogy ezen a szálláshelyen most akár szivarozók klubja is eregethetné az arcába a füstöt. Ám meg fog nyugodni, ha ilyesmit lát:

non-smoking-hotel.jpgA Hotel Árkádia Pécsett füstmentes, négycsillagos szálloda

Tehát nem lepődhetünk meg, ha a városunkba utat tervező turista vagy üzletember ránéz lakóhelyünk városi honlapjára, hotel webszájtjaira és repterünk internetes megjelenésére is.

A városi honlap esetében is könnyen megeshet, hogy megtörténik a honlap öngyilkossága, teszem azt a fontos információk helyett a főoldalt beterítve a polgármester köszönti a honlap felhasználóját, aki esetleg dühöngve keres magának egy másik várost, ahol a reptér fontosabb, mint a polgármester úr búrkolt, udvariassági gesztusként elővezetett, a város múltja-dicsősége mögé rejtett önfényezése.

Mit vár a Google egy honlaptól?

A Google az EAT betűszóval foglalja össze, mi is a legfontosabb egy honlap esetén, vagyis:

Expertise – szakértelem
Authoritativeness – tekintély
Trustworthiness – megbízhatóság

Vajon mennyiben tekinthetünk megbízhatónak, tekintélyt parancsolónak, szakértelemtől duzzadónak egy olyan repteret, amelynek egyes információit eképpen teszi elénk a honlaptulajdonos?

“A honlapon található információk hiánytalan és valós jellege nem garantálható. A honlapon előforduló hibákkal kapcsolatban nem vállalunk felelősséget.”

repteri-informacio.JPG

Lám, tényleg ezt írják a NOTAM menüpont alatt

Angolul is közhírré tétetik az információ, picit talán árnyaltabban:
All data and information are indicative only. We reserve the right to update or modify without prior notice.

Nézzünk utána a NOTAM kifejezésnek, hátha nem is fontos, hátha csak a humorrovatot takarja a reptéri honlapon. A kifejezés pontos jelentését a ferihegyirepuloter.network.hu oldalon szép magyar nyelven megtaláljuk:

NOTAM: bármely légiforgalmi berendezés, szolgálat, eljárás létesítéséről, állapotáról, változásáról vagy veszély fennállásáról szóló értesítés, amelynek idejében való ismerete elengedhetetlenül szükséges a repülésben érdekelt személyzet részére

Nahát, ha veszély esetén a repülésben érintett személyzet tájékoztatásának valós jellege nem garantálható a Pécs Pogány Airport területén, akkor az nem csak a honlap harakirijét, hanem az egész reptérét is jelentheti.
És sajnos a város idegenforgalmára is fröccsenhet belőle!

*****

Hotelekről korábban a blogban:

A témához kapcsolódó egyéb bejegyzés: