Internetes flashmob: élőben

Magyaros politikai marketing

Aki kíváncsi, az nem csak hamar öregszik, hanem hosszan megőrzi a fiatalságát is! Kell is a dialektikus szemlélet, amikor a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság megalakításáról hallunk, amit jópofa politikai akciónak, mit ne mondjak, gerillamarketingnek gondoltak ki némely jobboldali politikusok.
Talán boroztak valahol, heccelődtek, s két szoknyabolond vicc között valamelyikükből kitört az ötlet: adjunk egy jópofa frászt a miniszterelnöknek.

A második hullám a közösségi médiában

Annyira magyaros, ahogy ezt végigkurblizták a magyar médián, ezt a semmi kis ötletet, anélkül, hogy bármit is tudnának a hírben rejlő profitmaximálásról, a profizmusról, amely megtervezetten nyomja a showt, és az interneten is ismeri a közösségi terekben, a blogoszférában lezajló utóhatást, a második hullámot, amely meghosszabbítja a hír életperiódusát, és éppen a legfogékonyabb közegben biztosítja a hír felerősödését...

De mondom, ez teljesen magyaros politikai marketing volt, semmi kiszámítottság, semmi profizmus, semmi Internet, csak a bor meg a jónak vélt ötlet, meg a "balfék" sajtó jött számításba, amely a rá mért funkció szerint tovagörgeti a parasztoknak a hírt - semmi egyéb.

Flashmob, magyarul villámcsődület

Éppen ennek megvilágítására indult egy SPONTÁN flashmob (villámcsődület az Interneten), amely aköré az ötlet mögé sorakozott fel, hogy látva, hogy az urak elfeledkeztek a legkorszerűbb médiumról, Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 2 (kettő) néven blogot indítottam.

Ahogyan kell, azonnal "beindult" a net népe, kedve, pártszimpátiája alapján használni kezdte a web 2.0 eszközét, amiről a politikus urak nem tudtak, nem hallottak vagy ha igen, hát elfelejtették.

Amikor BDK csatlakozott a maga írásával és blogjával az eseményhez, spontán flashmob jött létre, amely most is nyomon követhető a Google.hu alatt a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság kifejezés beütésére.

A beharangozó:
A Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság

Az anti-blog:
Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 2 - a Népszabadság blogszolgáltatásának beszüntetésével már nem elérhető

***

Még egy kis Gyurcsányozás: politikai antimarketing

Még egy kis gerillamarketing: Gerillamarketing és flashmob