A gerillamarketing a lükék marketing fogása?

Mi nem gerillamarketing

Gerillamarketing címszó alatt annyi marhaság kél mostanában el, hogy az ember kezdi szégyenleni kicsit, hogy neki is vannak gerillamarketinges "beütései", ügyfeleket szolgál (meg magamagát) gerillamarketinges módszerekkel, a baráti szívességekről már nem is beszélve.

Ám szégyenkezés helyett tisztázzunk inkább néhány dolgot!

A gerillamarketing nem azt jelenti, hogy nem kell ismerni a marketing tudományát, tehát a gerillamarketinges nem iskola és könyvtár helyett jár az erdőbe szakállt növeszteni! Ezek előtt vagy ezek után járja a dzsungelt, beszélget a majmokkal meg az oroszlánokkal vagy feni a machetéjét elefántra.

Tehát a dzsungelben eltöltött időkön kívül Kotlert, Al Riest, Jack Troutot, Levinsont, Mosst, Pratkanist és Aronsont olvas, meghallgat néhány előadást - eltűnődik a világ folyásán majd eztán cselekszik.

Ezt, legyen bármennyire is éles a bozótvágó kése, nem pótolhatja az önbizalom!

Tehát nem gerillamarketing a bloghozzászólásokban elhelyezett spam, nem gerillamarketing a posztlopás, egyáltalán semmi nem gerillamarketing, amiben nincs lelemény, felhívó jelleg és valamiféle pszichológiai tudás.

Tehát az a felfogás, amely az ökörséggel, a felkészületlenséggel, a trehánysággal, a szemétséggel, a normális emberi szabályok durva megsértésével párosítja a gerillamarketinget, az tulajdonképpen tahóság.

Ha nem voltam esetleg közérthető, akkor mondok egy példát az érzékletesség kedvéért: a mai magyar labdarúgás nem gerillafoci!
Világos?

***

Kapcsolódó bejegyzések: