Pillangószív - a verseny finise

Honlap optimalizálás

Az immár fél éve futó - ELSŐ MAGYAR HONLAP-OPTIMALIZÁLÁSI VERSENY - a végéhez közeleg!
( PILLANGÓSZÍV versenyoldalam pillanatnyilag első, PILLANGÓSZÍV BLOG-om pedig a második táblán ficereg.)

De mi is az a honlap-optimalizálás? Röviden, egy példán keresztül: tegyük föl, valaki mezőgazdasági gépalkatrészeket kíván árusítani! Rádöbben, hogy aligha tarthatja fenn üzletét, ha csak a szomszéd utca mezőgazdászai keresik föl.

Mit kéne tennie? A prospektus az egész országban szórva drága lesz, az óriásplakát sem lesz igazán jó, kiváltképp nem Budapest belvárosában, ahová még a traktor se jár, merthogy táblailag tiltva van neki :-)

Nos, ekkor árusunk rádöbben: Internet!

Mert kell egy honlap!

Általában ekkor néhány tíz- vagy százererért "csináltat" egy helyre flash-honlapot, az egész családnak tetszeni fog, minden mozog rajta, MTZ-k rohannak körbe-körbe benne, virtuális eladólány libbenti majd a szoknyát a hosszú combjairól, és minden ilyesmi! Fél év múlva döbben majd rá: mindez kidobott pénz volt - mert senki sem talál rá, egy ismerős is beütötte a "gugliba" - de az is csak semmit talált!

És akkor kedvenc árusunk rájön, mi is az a honlap-optimalizálás: ha a Google keresője alatt az ő üzlete állna élen - hát őt találnák meg a potenciális vásárlók legelőbb!

S ha ez tényleg működik - akkor az jó!
(Egyébként élesben is kipróbálható a dolog, a példában szereplő "mezőgazdasági gépalkatrész" kifejezésre a Google élén, tényleg egy cég egy honlapját keresőoptimalizáló cég, az AGRIX jön elő.)

Na, de akkor pillangószív ügyben ki lesz itt a vásárló? Van-e fizetőképes kereslet a hernyó-utód dobbanó testrészére? Természetesen a verseny nem a pillangószívről, hanem a szakmai hozzáértésről szól. Fél év nagy idő - tehát mondhatom: nagy idők tanúja és játékosa vagyok :-)

Még pár nap és hál' Isten véget ér! Ugye, kedves barátaim, szorítotok?