Gerillamarketing

2017.júl.17.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

Keresőoptimalizálási riadó: nemzetközi szavak a keresőben

Keresőoptimalizálás: a honlap láthatósági mellénye

Mi másért is működtetnénk honlapot, írnánk blogot, készítenénk videót a webre, minthogy üzenetünket eljuttassuk az információs sztrádán az emberekhez, a cégek, a szervezetek képviselőihez!?
Ám aki gyalog, láthatósági mellény nélkül merészkedik az útra, azt sajnos hamar elütik, leradírozzák a kereső szupergyors aszfaltjáról. Képes beszédemben a láthatósági mellény a keresőoptimalizálást jelenti, s a rendelkezésünkre álló szinonimát, a SEO mozaikszót (amely mögött a Search Engine Optimization angol kifejezés áll) szándékosan kerülöm. (A miértre tüstént vissza fogok térni).

Tovább

A FIDESZ és az ellenzék teljesítményrése

A hírek szerint az MSZP árnyékkormányt alakít. Jó ez nekünk?

Röviden arról, mi is az a teljesítményrés?

A marketingben meghonosodott fogalom szerint egy-egy tevékenységi körnek, szakmának lehet olyan sötét pontja, ha úgy tetszik rése, amely valamilyen javítható hibát tartalmaz, ám az még javítatlanul áll az első felfedezői előtt, hogy azon a résen át betörhessenek a piacra.
Példának vegyük a fogorvoslást. Mindenki fél, ha fogorvoshoz kell mennie. Fájni fog. Legalábbis ez az általános, össznépi tapasztalatunk. Ez a félelmünk a fájdalomtól a fogorvosi szakma teljesítményrése.

Tovább

A politikai szlogenek mögötti világ

Milyen a jó szlogen

A pártok, az önkormányzatok, a társadalami szervezetek, a cégek egyaránt élnek-halnak a szlogenekért.
A jó szlogen hatékonyan szolgálhatja a marketingkommunikációs célt. A szlogen rövid, csattanós formában mutatja meg a tevékenységünk, a szellemiségünk mögötti világot. Minél szellemesebb, annál figyelemfelkeltőbb. Számomra az örök minta a pécsi tv-torony magasában egykor működött étterem szlogenje: Magasan a legjobb!

A semmi, mint üzenet

A semmi, mint tartalom, a cégek világával összeegyeztethetetlen. Nem úgy a politikai marketingben, ahol a semmi, a homály is működőképes, legalábbis a hívek körében.
A klasszikus példa: Magyarország jobban teljesít!
Nem tudjuk minél-kinél és miben és mennyivel teljesít jobban Magyarország, vagyis a szlogen tartalmi szempontból teljességgel üres. A hívek számára viszont annyit tesz: nagyon jók vagyunk. És a híveknek ennyi bőven elég is.

Tovább

A nővérek a bányában dolgoznak

Bányászból nem lesz nővér

Amikor a rendszerváltás környékén lakatot tettek a bányák bejáratára és megszűntek másutt is a férfiasnak gondolt kőkemény foglalkozások, az a mondás járta a mindent átképzéssel megoldani akarók bosszantására: bányászból és olvasztárból soha nem lesz nővér!
És tényleg nem lett.
Most, mintha mindennek a fordítottjával próbálkoznánk Magyarországon: vajon a nővérekből lehet-e bányászt varázsolni?!

Tovább

Előbb a Bastille, s csak utána öljétek a sajátjaitokat

Három rövid mondat a történelemből

 

paris-bastille-place.jpg

Vigyázó szemetek Párizsra vessétek: a Bastille-tér ma

A francia forradalom a Bastille börtön-erőd lerombolásával kezdődött majd később a király, XVI. Lajos lefejezésével folytatódott.
A Bastille bevétele után a forradalom erői egymást is öldökölték: girondisták öltek jakobinusokat, jakobinusok girondistákat, sőt jakobinus jakobinust is nyaktiló alá küldött, számolatlanul. Végül mindez Napóleon diktatúrájába és háborúk sorozatába torkollott.

Magyarországon fordítva történnek a dolgok

Ma Magyarországon, mintha egy fordított kísérlet szemtanúi lehetnénk.

Tovább