Gerillamarketing a weben

2016.júl.27.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

Tusványos, a posványos

Aki korpa közé keveredik...

Bizony, mind a Quimby, mind Szél Bernadett (LMP) szörnyű "mea culpa"-ra illetve "nem is úgy volt" korrekcióra kényszerült a tusványosi részvétele miatt.
Az Index tudósítása szerint Szél Bernadett ott elmondott, kvóta népszavazást illető mondataiból az MTI elhallgatással fals, hazug mondanivalót adott a szájába. Vagyis nem az általa elmondott alternatívákat, csupán az Orbánnal együtt szavazás lehetőségét írta meg.
A Quimby is utólag jelentette ki, nincs köze a nap közbeni politikai kavaráshoz, őket csak az esti szórakoztatás érdekelte.

Tovább

Öné a 100. bejegyzés is

A kommunikáció alapja az őszinteség

kommunikacio.jpgKérem, nyugodjon meg, igen távol áll a 100. bejegyzésemtől az önünneplés. Számos cég, vállalkozó, szervezet önti a világra a születésnapját, a születési évét vagy valamely évfordulóját - miközben a nagyérdeműt az ilyesmi egyáltalán nem érdekli!
Éppen ezért gyorsan kijelentem: ebben a blogban ez a századik bejegyzés és kész, holnap majd innen megyünk tovább, nem locsolom pezsgővel a klaviatúrám.
Sokkal fontosabb a kerek számnál, hogy a kommunikáció olyan nagy öregjével volna vitám, mint Geoffrey Moss, akinek Az eredményes kommunikáció kézikönyve idehaza is ismert.

Tovább

Unortodox történelem szemlélet Pécsett

Pécs és a tank

Pécs városa tankot akar vásárolni - szovjet T-34-est. Félreértések elkerülése végett említem, nem a fokozódó ellenzéki aktivitás sarkallja a fideszes városvezetést a fémtárgy megszerzésére, hanem az 1956-os forradalomhoz méltó megemlékezés vágya. Egyebek mellett a Mecseki Láthatatlanok ellenálló csoportra emlékeznének így.
Érdekes gondolat, hogy nem az ellenállók fegyverét, hanem az ellenségét teszik ki majd egy fényes ünnepség keretében a Mecsek oldalába.

Tovább
Címkék: 1956, tank, Pécs

Bokros Lajos tévedése

Kettős választás – út az Orbán rendszer megdöntéséhez

Újabban Bokros Lajos (MoMa) rajzolja föl a kettős választás szükségességét az ország nyilvánossága előtt. Lényege, hogy az ellenzéki összefogás a választókerületekben verje meg a Fideszt, majd az így hatalomra kerülő ellenzék alkosson új, tisztességes választási törvényt, alkotmányt – majd egy új választás kiírásával már önállóan indulhatnának a pártok.
Bokros budapesti és pécsi fellépése egyaránt óriási ellentmondást szült.
A vitában résztvevők nem az összefogás lehetőségéről, alapjairól és realitásáról beszéltek, hanem éppen ellenkezőleg!

Tovább

Buli, pia, sofőrszolgálat

Mi az a sofőrszolgálat?

Mikor máskor, ha nem éppen szombaton, a bulik napján volna célszerű beszélgetnünk a sofőrszolgálatokról?
Mert ugye ilyenkor az ember nekilendül a pesti éjszakának és váratlanul haverok, buli, fanta..., mármint fantasztikus este jön, és bizony az üdítőt ilyenkor sörnek, bornak, pálinkának, vodkának hívják, meg még ilyesminek is:

És amikor éppen vége a bulinak, akkor az autójával érkezett polgár ráébred, hogy hukk, zéró tolerancia dúl az országban és ezáltal könnyen szárnya nőhet a jogosítványnak!
(A becsiccsentett úrvezető az életvédelemre nem is gondol, csak a jogsijára - kivéve, ha vizezik valahol az alkoholt.)
Nos, ilyenkor kap az illető úrvezető a pisztolytáskájához és előveszi a mobiltelefonját és hívja a sofőrjét, mármint a Sofőröm Sofőrszolgálatot, mert ezt a szolgáltatást éppen ilyen (és hasonló) helyzetekre találták ki!
Vagyis a sofőrszolgálatok azt tudják, hogy a vezetni nem akaró vagy valamilyen okból nem tudó autóst a saját autóján hazaszállítják.
Nos, itt a hétvége érdemes feljegyezni például ezt a telefonszámot:
+36 20 2 333 233

Bővebb információ a webről: Sofőrszolgálat Budapest

Blogtörténelem: közösségi gerillamarketing

A Nol (Népszabadság online) 2016 január harmincegyedikén beszünteti a blogszolgáltatást, bezárja a NolBlogot.
Blogjaim teljességét több okból nem mentem máshová, viszont amit érdekesnek tartok "blogtörténeti" szempontból, abból csippentek néhány - talán ma is tanulságokkal szolgáló - morzsát.

A Gyurcsány Ferenc Baráti Társaságok

2008-ban néhány jobboldali politikus - lejárató célzattal - egy kávéházban létrehozta a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaságot. Ami ezután következett, arról a HVG így számolt be ( http://hvg.hu/helyiertek/20080303_gyurcsany_ferenc_barati_tarsasag ) :


"Megalakult a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 2. Aki lemaradt volna, az első megalakulását néhány napja jelentette be Kövér László és Bayer Zsolt.
„Vészesen közeledik az idő, amikor népünknek meg kell válnia szeretett és bölcs vezérétől, ezért hogy soha ne feledjük, Gyurcsány Ferenc Baráti Társaságot hoztak létre közéleti személyiségek” – jelentette be Kövér László szombaton egy sajtótájékoztatón.
Az alapítók az internetes megjelenésről azonban elfelejtkeztek; ezt kihasználva egy pécsi blogger sajátos gerillamarketing-kísérletbe fogott és létrehozta a társaság „második kiadását” azon egyszerű céllal, hogy az internetes keresőkben megelőzze az eredeti társulatról szóló híreket.
A szerző a hvg.hu-nak úgy fogalmazott, hogy a baráti társaság megalapítói „feladták a magaslabdát azzal, hogy új homokozóban régi lapáttal játszanak” - vagyis kihagytak egy olyan kézenfekvő lehetőséget, amivel az ötletük iránt érdeklődőket elérhetik...
Vajon az internetet tudatosan használó egy szál online marketing szakember képes-e ellensúlyozni és vajon mennyire egy politikai- és médiahatalommal rendelkező társaság fellépését?"

A NolBlogon indított Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 2. blog alapító bejegyzésére 341 hozzászólás érkezett, pezsegtek a bájtok az olvasottságtól, nagy hullámokat vert az érdeklődés. Pedig a nyitó szöveg nagyon is egyszerű volt:

Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság? Legyen kettő!

Akik létrehozták az eredetit, nagyon nagy demokraták, tehát hívei a versenynek, a mástmondás eltűrésének és a tréfának is bizonyára.
Én is szeretem a fentebbi kategóriákat, meg a gerillamarketinget és a SEO-t is a neten, és külön kihívás nekem egy ilyen jeles társulat elé vágni a keresőkben!
Ebből nyilván nem lesz harag, hiszen mindkettőnk szervezetének nevében ott a közös: a rajongás FLETÓ, azaz Gyurcsány Ferenc iránt!
Indulásként ennyi barátaim:
Egy másik Mókus őrs nevében:
El Lobo - A farkas

Néhány nap múlva már kezdett bebizonyosodni, hogy a blognak, a hozzászólásoknak, a spontán linkeléseknek - a kialakuló közösségi gerillamarketingnek milyen hatalmas ereje van. Erről így számoltam be a blogban:

A Google találati táblát böngészve (google.hu alatt) ma, 2008. március harmadikán reggel azt láthatjuk, hogy a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 2 (kettő) blogja befészkelte magát az első tíz találatba, miközben a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 1 (egy) nem rendelkezik interaktív webegységgel. Vagy ha rendelkezik, annak nyoma sincs a találati tábla élén.

Máris leszűrhetünk valamennyi tanulságot:

1) Az Interneten megjelent kísérleti webegységünk azonnal közösségivé vált a web.2.0 által fémjelzett térben, vélemények (elutasítás, kiállás mellette, belépés anélkül, hogy tagtoborzás folyt volna!) dagasztották a hozzászólások rubrikáját.
Az eredeti ötlet kiagyalói erről mondtak le!

2) Spontán módon flashmob akció kerekedett a blog megjelenésből. BDK csatlakozásával a Google első 10 találatában 3 webegység hirdeti: a korszerű politikai akció internetes támogatás nélkül félszárnyú madár.
(Ha szélsőséges politikai erő, előre, tudatosan megtervezett ellenakciója lenne ez, nem pedig hétvégi újjgyakorlat, akkor félelmetes erejű ellentámadás "áldozata" lehetne a Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság 1 (egy). (Lejáratás, az ellenvélemények túlsúlya stb.)

3) Arra hagyatkozni, hogy a média önmagában szétkürtöli a hírt - az internetes közegben, a keresőkben legalábbis, korlátozottá lett. (Pedig a szekunder hullámban ez nagyon fontos volna.)
BDK blogja megelőzi a Magyar Rádió híradását, három "webegységünk" a Magyar Televíziót, és így tovább.

Március ötödikén pedig már az első öt találatból kettőt maga a GyFBT 2. blog foglalta el, a másik három pedig erről a blogról adott hírt.

A kezdeményezés sikere a blogger közösség erejében rejlett - mindmáig hálás vagyok az élményért!

Bognár László
(blogger óvodásként El Lobo - A farkas)

Menekültek: rejtvény

Mai rejtvény:

Ki nyitotta ki a röszkei kaput, aminek következtében kitört a botrány?
a.) Hír 24: magyar rendőrök, hogy beengedjenek néhány menekült családot.
b.) Balog emberminiszter (az ATV-ben): ki kell vizsgálni.
c.) Tuzson Bence (FIDESZ; az ATV-ben): szerb rendőrök nyitották ki a kaput.
d.) Gyurcsány Ferenc (DK sajtótájékoztatón): provokatív céllal magyar rendőrök nyitották ki a kaput
e.) Orbán Viktor (az MR műsorában): Felfegyverzett támadás érte Magyarországot.
A helyes megfejtők között kisorsoljuk a 40 fegyvertelen horvát rendőrtől elkobzott 40 kézifegyvert és a mozdonyvezetőt!

L. Simon és a marketing

Csak hétfő estig

Több korábbi bejegyzésemben mutattam már be marketing példákat, amelyek inkább elriasztják a vásárlót, mintsem, hogy vásárlásra késztetnék. Az olyan szövegek, szlogenek, mint a készletkisöprés, a boltürítés, a készlettisztító akció révén az áru pejoratív értelmet nyer, raktárosi megközelítést tükröz (kéne a hely az új terméknek, de ez a régi, eladatlan szemét foglalja a helyet), s nem marketing megközelítésből közelít a vásárló felé.

Tovább

Bloggal a betörők ellen

Le a betörőkkel!

A blog számtabetoro.jpglan dologgal segíti a blogger életét!
(Na jó, nehezíti is olykor, de ez most más kérdés.)
A blog szárnyakat ad a kreativitásnak és természetesen így a betörés elleni védekezésben is segít.
Számtalan helyen olvashatjuk a tanácsot, amikor nyaralni indul a család, lehetőleg ne tegye közzé a közösségi médiában, hogy messzire mentünk, üdvözlünk a távoli Indiából, a Kilimandzsáró tetejéről, a napfényes fövenyű Kaliforniából vagy még ennél is messzebbről, mert a szemfüles, online ismeretek birtokában lévő betörőknek ez nyílt felhívás: lakóktól mentes a szépen berendezett ház vagy lakás!

Tovább

Csoda Magyarországon

Olyan volt a reggel, mint a többi. Nehezen indult, még súlyos álmokat cipeltem a szemhéjam alatt, de odabotorkáltam a konyhai pulthoz és megfőztem a kávém. Majd annak rendje-módja szerint a konyhai asztalhoz ültem és szürcsölni kezdtem a feketét.
Azon tűnődtem, hogy milyen csalóka az élet, tele van arrogáns megtévesztéssel, ha úgy tetszik, gerillamarketinggel.
Mert itt van teszem azt a kávés poharamban a finom, barna színű Cortado kávé, és mégis fekete kávénak mondjuk.
Ekkor a pillantásom egészen váratlanul a konyhai szekrénysor egy darabkájára esett - és azonnal felébredtem, mert ezt láttam:

szekrenyajto.jpg

Atyavilág! - kiáltottam fel meglepetésemben.
Hiszen eddig vagy ezerszer láttam a szekrénynek ezt a darabját, s eddig ezt nem vettem észre.
Vagy nem is volt ott?
Eddig nem nagyon érdekelt a Torinói lepel és az az azon szereplő arc, amely valószínűleg mindannyiunk számára ismerős. Emlékeztetőül a lepel arcot ábrázoló részletét most megmutatom:

torinoi-lepel-reszlet.JPG

Szóval eddig nem érdekelt a kép eredetisége, de most, hogy az arc újra megjelent, itt, a mi konyhánk szekrényajtaján egészen bizonyosra veszem: csoda történt Magyarországon!
Persze jó szem is kell a csodákhoz, nem elég a vakszerencse - tehát segítek:

lepelmasolat.jpg

Ugye, Ön is beleborzong a csoda látványába!

Szóval ez a meglepő felfedezés történt velem reggel.
Ekkor megittam a kávém maradékát és elkezdtem más szemmel nézni a világra.

És ekkor váratlanul egy másik arc is előbukkant az emlékezetemből, Che Guevaráé:

che-guevara.jpg

Nem inkább ő az, a csupán kicsit elnyújtott szekrény-képen?

A megoldás, itt a huszonegyedik század Magyarországán eléggé kézenfekvő: vajon melyik csoda-variációtól remélhetünk több bevételt?!