Hogyan nyúlják le online az ügyfeled?

Ügyfél lenyúlás

Az ügyfél lenyúlás online többféle módszert ismer.

Az ár

lenyulas.jpgEgyfelől egy hihetetlenül alacsony árfekvéssel kapott kéretlen e-mail tájékoztathat minket arról, hogy az illető egyetemista, de piszokul ért a webáruházak építéséhez, s szinte bagóért vehetünk nála európai színvonalon teljesítő webáruházat, amely olyan parádés keresőoptimalizáló lehetőséggel is bír, hogy szinte nincs is olyan áru, amit ne adhatnánk el vele akárhol.
Én ugyanattól az illetőtől az egyetemi éveket messze meghaladó idők óta kapom ezeket a kéretlen leveleket, tehát bátran ajánlhatom a fickót, mert szellemi elmaradása ellenére is (hiszen a vizsgáit képtelen letenni) európai számítástechnikai produktumot állít elő.

Az ígéret

Keresőoptimalizálás. Szeretne az Ön termékcsoportjában az internetes keresők első helyein szerepelni? Mi elintézzük! - dübörög a kéretlen e-mailből az ígéret. Az értékes csalit a Google-tól lopott logo "hitelesíti".
Persze, ezer levélből néhány megrendelő bizonyára akad. Hogy a levelek nem elemzést követően születnek, azt abból láthatjuk, hogy a valamilyen kulcskifejezésre élen, sőt első helyen álló ügyfeleink is ígéretet kapnak az előre haladásra!
(Amit a keresőoptimalizálás alapjairól tudni érdemes, összegyűjtöttük a Bognár Stúdió egyik blog oldalára: alap keresőoptimalizáláshoz.)

Az elcsaklizás

Újabban egyes linkkatalógusok tulajdonosai e-mailben igyekszenek a linket kérő ügynökség háta mögött "kapcsolatba kerülni" az ügyfelével. Magyarán ajánlanak neki valamit óriási haszonnal, az ügynökségi ár alatt és elkezdik lejáratni a jelenlegi ügynökséget.
Lassan érdemes lesz ilyen szempontból is meggondolni egyes linkkatalógusok kerülését.
És mindehhez tegyük hozzá: az ilyen eljárás nem gerillamarketing.

***

Keresőoptimalizálás és gerillamarketing kapcsolatáról ebben a blogban részletesen kifejtettem nézeteimet:
> Keresőoptimalizálás és gerillamarketing