Gerillamarketing és SEO

Előzmény: Nyenyec, a kedves Wikipédia-szerkesztő, kérdést (és intelmet) intézett hozzám e blogom alábbi bejegyzésében http://gerillamarketing.blog.hu/2008/01/06/gerillamarketing_es_wikipedia> amelyért köszönettel tartozom. Így most módomban áll szót ejteni a legmodernebb, a legfrisebb gerillamarketing jelenségekről.
Beszélgetőpartnerem, Nyenyec, jó szándékúan, ámde vélhetően valamilyen vélemény befolyása alatt, felhívja figyelmem arra, ne keverjem a gerillamarketinget és a SEO-t.
(Már ott jeleztem, nem tudok arról, hogy tiltva volna a gerillamarketing számára bármely területe a marketingnek.)
Tehát ezen a „keverés” momentumon ugyanúgy meglepődtem, mintha azt mondta volna: ne keverjem a gerillamarketinget a képes sajtóreklámmal, vagy bármi egyébbel, mivel nem illenek össze.
 Ahhoz, hogy átlássuk, miről is beszélünk, vegyük kezünkbe mindketten, mondjuk Al Ries és Jack Trout Marketingháború c. ópuszát. (Bagolyvár, 1996.)
 
A gerillaháború első szabálya, a világhírű szerzők szerint:
„ Válassz ki egy akkora részpiacot, ami elég kicsi ahhoz, hogy megvédd!”
Vajon a SEO, magyarul a keresőoptimalizálás részpiac-e?
Igen, az online marketingen belül, a keresőmarketing oldalágon találjuk. Eljárásmód is és piaci szegmens is. Itt akarom megvetni a lábam, az online marketing ahhoz eléggé kicsiny, behatárolt táján, amelyet reményeim szerint „meg tudok védeni”!
Magyarán a szerzők első kritériumának nagyon is megfelel a SEO!
 
A második szabály számunkra most indifferens (Soha ne viselkedj úgy, mintha piacvezető volnál!)
 
A harmadik:
„Légy kész egyetlen pillanat alatt kiásni magad és továbbállni!”
Ennél szebben illusztrálható terep nincs is a SEO-nál a földkerekén. Megjelenni a semmiből a keresők élvonalában (internetes flashmob – amely fogalom a Wikipédiában is szerepel), aztán eltűnni onnan.
Ráadásul éppen a minap növelte egy cikk a Der Standardban Pécs és Magyarország hírnevét (meg egy kicsit az enyémet is) az internetes flashmobról (magyarul villámcsődület) szólva. No lám, a SEO-val megvalósított internetes flashmob még a nemzetközi porondon is ÉRDEKES, ÚJSZERŰ jelenség, amely európai hírű lapban is visszaköszön.
A forrás BDK-nál:
https://bdk.blog.hu/2007/12/21/cikkem_a_der_standardban
 
Hadd ne menjek végig a könyvön, a különböző taktikákon, az iparági- és termékgerillák elemzésén…
Egyet biztosan állíthatok: sem ennél a szerzőpárosnál, sem Levinsonnál, sem Malhotránál, sem Kotlernél, sem másnál nem olvastam arról, hogy a marketing bármely területén tilos volna a gerillaharcmodor alkalmazása vagy a kísérletezés. SŐT!
---
P.S.
Ebéd utáni mélázó kiegészítés:
Mi a különbség a SEO, és a SEO-ban megvalósuló gerillamarketing között? Ha erre a kérdésre jól felelünk, akkor még tisztábban fogunk látni a terepen.
A keresőoptimalizálás (SEO) célja az, hogy egy webegységet a keresőkben minél előrébb vigyünk, azzal a céllal, hogy a látogatók a keresőkben rátaláljanak.
A gerillamarketinges ennél többet akar elérni ezen a terepen. Pl. osztagtámadást indít, azaz nem egyszerűen előrébb akar egy honlappal kerülni, hanem több oldallal teszi ugyanezt, vagyis több oldallal hívja fel a figyelmet valamire. Pl. arra, hogy ügyesebb az ellenfeleinél. (Csak az első húsz találatban van értelme az egésznek.)
Ha az osztagtámadás időleges, esetleg többen, csoportosan teszik, s célja a figyelemfelkeltés egy adott téma iránt, akkor az már Interneten megvalósuló flashmob. (Ilyen volt az EKF-re mutató, a DER STANDARD-ban is hivatkozott esemény.)
*****
Upgrade 2008.03.15.
A hozzászólások elolvasása után válik érthetővé, miért is teszem ide ezt a két linket:
Szaporodnak a ... (HVG)
A Gyurcsány Ferenc Baráti Társaság (Blog * El Lobo gerillamarketing
 

Belső linkek a témában: