Gerillamarketing a neten: az osztagtámadás

Gerillamarketing az Interneten

Egy előadásra készülődve, benne egy kis gerillamarketing, elgondolkoztam a "használatban lévő" internetes marketing-kategóriákon.
Arra jutottam, hogy az Integrált Internet Marketing fogalma alatt foglalhatnánk egyetlen keretbe pl. a SEM, a SEO fogalmát is.
Így, egyetlen fogalom alatt értelmezhetővé válna

- a keresőmarketing, mint a legátfogóbb meghatározás = minden marketing eljárás, amely a keresőkkel kapcsolatos,

- a keresőoptimalizálás (a keresők élvonalába, legalább az első húszba visszük a honlapot),

- a keresőüzenet (amikor reklámot helyezünk el a keresőkben vagy amikor magával, a kereső élvonalába vitt web-egység keresőben megjelenő (kvázi rövidített) tartalmával üzenünk;

- az osztagtámadás (amikor tudatosan több web-egységgel állunk mások honlapjai elé).

Na, de milyen is az az osztagtámadás? Ha emlékszik még valaki a Pillangószív (az első magyar honlap-otimalizáló verseny) mezőnyére, láthatta, hogy pl. BéDéKá számos, vagy negyven egybefűzött web-egységgel (honlappal, bloggal) masszív falanxot képzett, majd a Linkfelhő játék során is ezt tette.
De ez a jelenség nem csak versenyeken érhető tetten, hanem a "valóságban is", elég ha ránézünk a KERESŐMARKETING szóra a Google.hu alatt. BéDéKá, mintha csak a tudományos megfigyelés alanya akarna lenni, mint a versenyeken, most is ezt teszi.

Ha már előadás az egyetemen, hát legyen kövér! A felfedezést, mármint az OSZTAGTÁMADÁS tényét magam is bevetettem és megmutattam az órán, előtte persze néhány hétig ütöttem-vertem a klaviatúrt, hogy bizonyítsam, a jelenség él, létezik működik!
Szóval a GERILLAMARKETING szót üsd be, vagy a BLOG PÉCS kifejezést (bár ez utóbbit nem az előadás, hanem a méreg, az a dúló-fúló fajta hozta ki belőlem).

Mi a lényege? A gerillamarketing szót uralók (a találati lista élén állók) nyilvánvalóan PÉNZT uralnak, megrendeléseik által. Ugyanis a domb uralásával (hadászati hasonlat Trout - és Ries nyomán) bizonyítják - értenek hozzá, mármint a gerillamarketinghez, s akinek az a bolondos ötlete támad, hogy ilyesmit rendeljen, az a weben őket fogja megtalálni - és tőlük rendel.

És ekkor jön a marketingben jól ismert oldaltámadás, amelynek egyik weben használatos megfelelője az osztagtámadás.
Jelezném, már a domb teljes szélességében támadok!

-----------------

Upgrade, 2007. május 13.

Az osztagtámadással kapcsolatosan megjegyzendő még: ennek csakis akkor van értelme, ha azok a web-egységek, amelyekkel előzni szándékozunk, valóban értékes információkkal szolgálnak az adott témakörről.
Ha ez nem így volna, akkor egyfelől csak szemetelnénk, és el is fogjuk veszíteni a potenciális látogatókat. Mert nem lesznek új kattintások, friss, idegenből szerzett linkek a honlapon vagy a blogon - egyszóval be fog következni a visszaesés. És nem fognak "szeretni" sem bennünket.
Tehát fontos szabály: csak akkor indíts osztagtámadást, ha az abban résztvevő minden web-egységed bír önálló, érdekes-hasznos-értékelhető-releváns tartalommal, s azok hosszabb távú frissítéséről is tudsz gondoskodni!

Upgrade, 2014. október 02.

Az osztagtámadás fogalmát a  fekete megoldások közé kell sorolnunk, hiszen a helyezéseket befolyásoló technikák ellentétesek a Google irányelveivel. NE HASZNÁLD!

Ajánlom még:

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO

Gerillamarketing

Püspök és gerillamarketing